Nowe podejście do zaawansowanej analityki bankowej
EFI4 Analytics to narzędzie do zaawansowanej analityki dedykowane firmom i instytucjom, którym szczególnie zależy na bezpieczeństwie danych i ochronie prywatności klientów, przede wszystkim bankom. W przeciwieństwie do rozwiązania oferowanego przez Google (Google Analytics), analizowane dane nie są przechowywane w chmurze, ale pozostają na serwerach banku i bank pozostaje ich jedynym właścicielem.
– Ze względów bezpieczeństwa banki nie mogą korzystać w systemach transakcyjnych z rozwiązań wykorzystujących zewnętrzne skrypty. Z tego powodu rozwiązania znane chociażby ze świata e-commerce, nie zawsze znajdują zastosowanie w świecie usług finansowych. Narzędzie EFI4 Analytics instalowane jest w infrastrukturze banku i w pełni wspiera procesy zbierania danych z publicznych i niepublicznych stron WWW, aplikacji mobilnych oraz umożliwia integrację z zewnętrznymi źródłami danych. – tłumaczy Andrzej Szewczyk, wiceprezes i dyrektor zarządzający Efigence.
Agregowanie i analizowanie danych z różnych źródeł – takich jak m.in. portal publiczny, serwis transakcyjny, aplikacja mobilna, CRM itd. – za pośrednictwem jednego narzędzia daje bankom niespotykane dotychczas możliwości poznawania klientów, optymalizacji customer experience i profilowania dla nich rozwiązań.
Przypomnijmy, że EFI4 Analytics jest rozwinięciem platformy EFI4 Digital Banking Platform, którą Efigence zaprezentowało podczas ubiegłorocznej edycji Finovate Europe w Londynie.
Piotr Zajdel