Nowe kierownictwo PayPal dla Europy Środkowej i Wschodniej
PayPal ogłasza powołanie nowego dyrektora oraz managerów w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Do zadań nowego dyrektora, Damiena Perillata należeć będą pobudzenie handlu międzynarodowego, rozwój oferty mobilnej oraz zaangażowanie firmy w lokalne partnerstwa z sieciami handlowymi, bankami oraz operatorami telefonicznymi.
Do zespołu dołączyli Matt Konorowski (sprzedaż) oraz Ganna Yevtushenko (business development).
„Europa Środkowa i Wschodnia jest jednym z najbardziej dynamicznych rynków Europy. PayPal uczestniczy w tym wzroście oferując bezpieczne płatności i międzynarodowy zasięg. Globalnie, jedna czwarta wszystkich transakcji PayPal to płatności za towary w innych krajach. Dla naszego regionu ten odsetek jest jeszcze wyższy – mówi Damien Perillat. „Zamierzamy się również skupić na udostępnieniu handlowcom nowych kanałów sprzedaży, tak by w pełni wykorzystali możliwości jakie oferują smartfony. Mobile to klucz do sukcesu w czasach gdy podział na offline i online traci znaczenie” – dodaje.
Mobile
PayPal uruchomił mobilną wersję systemu na większości rynków Europy Środkowej i Wschodniej, w tym w Polsce. Doświadczenie zakupowe PayPal zostało dostosowane do warunków w jakich konsumenci korzystają ze smartfonów. Płatności dokonuje się w dwóch prostych ruchach, bez konieczności logowania się do banku czy podawania danych z karty płatniczej. W najbliższych latach firma zacieśni współpracę z lokalnymi operatorami, bankami i developerami. W 2012 roku łączna wartość mobilnych transakcji za pośrednictwem systemu PayPal wyniesie 10 miliardów dolarów, jest to 150% wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
Handel międzynarodowy
Handel międzynarodowy przez system PayPal jest prostszy, gdyż umożliwia korzystanie z różnych lokalnych metod płatności. PayPal działa w 190 krajach i obsługuje 25 walut.
Lokalne podejście
Oddział PayPal został wzmocniony o pracowników z różnych krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Ułatwi to szybsze przenoszenie globalnego know-how i rozwiązań na lokalny grunt. PayPal skupi się również na wspieraniu instytucji finansowych w procesie przenoszenia usług do internetu i mediów społecznościowych. Sprzedawcom ułatwi zaś dostęp do konsumentów w regionie i poza nim.
Źródło: PayPal