Nie odwiedzaj oddziałów naszego banku, nie wchodź na stację benzynową

Nie odwiedzaj oddziałów naszego banku, nie wchodź na stację benzynową
Tankowanie paliw na stacji benzynowej Fot. stock.adobe.com/AlexanderNovikov
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Instytucje, z którymi klienci mają niemal codzienny kontakt, w wysyłanych SMS-ach, e-mailach czy po prostu na kartkach nalepionych na dystrybutory paliw proponują zdalne kontakty i płacenie bezgotówkowe.

#RoberLidke: Wygląda na to, że należy polubić aplikacje pozwalające płacić bez podawania #PIN, i zapewniające bezpieczną zdalną identyfikację #mojeID #koronawirus

Na stacjach koncernu paliwowego PKN Orlen oraz na Twitterze pojawiły się informacje, w których firma zachęca wszystkich ewentualnych klientów do płatności bezgotówkowych i sugeruje niewchodzenie do budynków stacji.

Bankuj zdalnie

Z kolei niektóre banki zdecydowały się na wysyłanie wiadomości SMS do swoich klientów. Np. ING Bank Śląski pisze:

– bankuj online, unikaj oddziałów, płać zbliżeniowo, uważaj na wyłudzenia „na koronawirusa”. Szczegóły na naszej stronie internetowej.

Więcej informacji na temat koronawirusa i gospodarkiBNP Paribas Bank Polska wysyła następującego SMS-a:

– Szanowni Państwo, w trosce o zdrowie Państwa i naszych pracowników prosimy o ograniczanie wizyt w naszych oddziałach. Zachęcamy do korzystania z bankowości internetowej i mobilnej.

Zdalny punkt obsługi klienta

Niektóre firmy w ogóle decydują się na zamknięcie swoich biur obsługi klienta. Np. PGNiG.

W rozsyłanych e-mailach czytamy:
– Z powodu pandemii koronawirusa, mając na względzie troskę o bezpieczeństwo Państwa oraz  pracowników biur, informujemy, że od 14 marca 2020 r. do odwołania wszystkie Biura Obsługi Klienta BĘDĄ ZAMKNIĘTE.

Firma informuje, że większość spraw można załatwić za pośrednictwem elektronicznego Biura Obsługi Klienta eBOK.

Do dyspozycji klientów jest również Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, dostępne pod numerem 22 515 15 15*, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 19:00.

Wygląda na to, że aby móc sprawnie funkcjonować w nowej rzeczywistości należy się rozglądać za rozwiązaniami, które umożliwiają bezpieczne zdalne płatności oraz płatności bez konieczności podawania kodu PIN, a także za rozwiązaniami pozwalającymi na bezpieczną zdalną identyfikację.

Niektóre z firm wymienionych w tym tekście wprowadzają rozwiązania umożliwiające zdalną identyfikację konsumentów.

Czytaj także: mojeID, odpowiedź rynku na potrzebę zdalnego potwierdzania tożsamości konsumenta

Źródło: aleBank.pl