Nest Bank zapowiada nowe rozwiązania internetowe i mobilne

Nest Bank zapowiada nowe rozwiązania internetowe i mobilne
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Priorytetem Nest Banku na 2018 rok jest umocnienie pozycji rynkowej w segmentach konsumentów i mikrofirm przy znaczącym wzroście rentowności. W I połowie tego roku udostępni klientom nowe rozwiązanie internetowe i mobilne, obecnie zaś rusza z linią produktów inwestycyjnych.

#NestBank: nowa bankowość elektroniczna będzie bazowała na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych #banki #technologie

„Bank w kolejnych latach nadal planuje zwiększać swoje udziały rynkowe. Planujemy eksplorować segment spółek i rozszerzyć ofertę dla firm większych niż mikroprzedsiębiorstwa, jednak zachowując wszystkie przewagi konkurencyjne, jak np. szybkość procesu wypracowane dla segmentu mikroprzedsiębiorstw. Jednocześnie nowatorska oferta produktowa oraz większa aktywność w kanałach digital pozwoli się nam skupić się na zaspokojeniu potrzeb nowego dla banku segmentu klienta, w szczególności wykorzystując lukę pomiędzy finansowaniem bankowym i pozabankowym” – powiedziała dyrektor zarządzająca obszarem bankowości przedsiębiorstw i finansowania Agnieszka Porębska-Kość, cytowana w komunikacie.

Dodała, że bank będzie utrzymywał również kanał internetowy jako główny kanał pozyskania nowych rachunków osobistych i kont firmowych.

„Ponad 70% sprzedaży tego produktu pochodzi teraz z Internetu, będziemy ten kanał usprawniać i optymalizować wprowadzając ułatwienia dla klienta w rodzaju niedawno wprowadzonej wideoweryfikacji” – powiedziała także Porębska-Kość.

Bank w 2018 r. będzie dodatkowo rozwijał ofertę w internecie i na platformach mobilnych. Zakłada także szersze otwarcie się na pośredników pozyskujących klientów online.

Nowa linia produktów inwestycyjnych

Odrębnym dużym projektem będzie ruszająca właśnie cała linia produktów inwestycyjnych, umożliwiających efektywne oszczędzanie osobom o różnym doświadczeniu inwestycyjnym, podano także w materiale.

„W 2018 r. będziemy rozwijać ofertę inwestycyjną – wprowadzimy kolejne produkty inwestycyjno-ubezpieczeniowe, specjalnie wyselekcjonowane i dopasowane do potrzeb rodzin. Ruszymy ze sprzedażą funduszy inwestycyjnych i lokat strukturyzowanych za pośrednictwem Agenta Firmy Inwestycyjnej” – powiedziała dyrektor zarządzająca.

 

W I połowie 2018 roku bank udostępni klientom nowe rozwiązanie internetowe i mobilne. Nowa bankowość elektroniczna będzie bazowała na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych, w tym na otwartych interfejsach umożliwiających bankowi sprawny rozwój i integrację z systemami i aplikacjami partnerów zewnętrznych.

„Zaowocuje to bardziej dynamicznym rozwojem usług i oferty dodanej banku zarówno do kont, jak i docelowo do kredytów. Już na etapie budowy nowego systemu integracja z partnerami zewnętrznymi z obszaru fintech następuje na nowych, przyszłościowych zasadach” – powiedziała dyrektor departamentu bankowości elektronicznej Małgorzata Adamczyk, cytowana w komunikacie.

Strategia produktowa

Bank podkreślił, że 2017 rok był drugim po przejęciu kontroli nad bankiem przez fundusz AnaCap. Pierwszy rok upłynął pod znakiem przygotowania banku do wzrostu, zaś ub. rok był czasem sprawdzenia założeń biznesowych.

„Z satysfakcją mogę powiedzieć, że skala rozwoju nie tylko spełniła, ale nawet przekroczyła oczekiwania właściciela. Złożyły się na to wysoka świadomość marki Nest Bank, błyskawiczny rozwój sieci sprzedaży i mocna sprzedaż – zarówno skierowana do klientów indywidualnych, jak i mikroprzedsiębiorstw. Jednocześnie, budując portfel naszych klientów, wciąż zwiększamy zasięg na terenie kraju i intensywnie pracujemy nad ofertą produktową” – powiedział pierwszy wiceprezes Nest Banku Bartosz Chytła, cytowany w komunikacie.

Nest Bank podkreślił również, że strategia produktowa znalazła odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Obecnie Nest Bank udziela dziesięciokrotnie więcej kredytów miesięcznie niż sprzedawał dwa lata temu.

„Nest Bank w ostatnich dwóch latach skupiał się na segmencie mikrofirm i w 2017 r. zrealizował potrojenie wartości sprzedaży kredytów w stosunku do 2015 roku, przy jednoczesnym podwojeniu jej rentowności. Było to możliwe między innymi dzięki zbudowaniu od nowa portfolio produktów kredytowych, zmianie modelu zarządzania ryzykiem i automatyzacji procesu kredytowego – dzięki czemu przedsiębiorca może otrzymać decyzję kredytową w kilka minut. Drugim czynnikiem tak dynamicznego wzrostu był rozwój kanałów dystrybucji, zarówno jakościowy jak i ilościowy. Bank rozpoczął także budowanie swojej obecności w obszarze finansowania gospodarstw rolnych oraz skutecznie wdrożył finansowanie zabezpieczone polskimi i europejskimi instrumentami gwarancyjnymi” – wyjaśniła Porębska-Kość.

Linia biznesowa

Linia biznesowa consumer finance została w banku utworzona od zera, a obecnie stanowi ona już 50% wolumenu sprzedaży kredytowej Nest Banku.

Dzięki działaniom nastawionym na akwizycję klientów z ROR-ami i lokatami, przez kanał internetowy bank pozyskał w 2017 r. ponad 120 tys. nowych klientów i blisko 2 mld zł nowych depozytów. Bank dwukrotnie zwiększył udział klientów z wpływami wynagrodzeń do banku.

Rozwojowi oferty produktowej towarzyszył intensywny rozwój sieci sprzedaży. Obok 57 oddziałów własnych bank posiada ponad 150 placówek franczyzowych na terenie całego kraju i – jak podkreślił Chytła – jako jeden z nielicznych banków na rynku Nest Bank wciąż nawiązuje współpracę z nowymi partnerami.

Wzrost jakości portfela kredytowego banku

„Bardzo istotne, że nasze działania przełożyły się na wzrost jakości portfela kredytowego banku. Jednocześnie bank utrzymuje jeden z najwyższych wskaźników adekwatności kapitałowej T1 w sektorze. To wszystko składa się na wysoki, lecz stabilny, bezpieczny i rentowny wzrost banku” – podsumował Chytła.

Nest Bank jest zależny od funduszu private equity AnaCap, który jest jednym z największych i najbardziej doświadczonych inwestorów private equity działających w europejskim sektorze usług finansowych. AnaCap zarządza funduszami o wartości 2,9 mld euro, pochodzącymi od renomowanych, globalnych inwestorów.

Źródło: ISBnews