Nest Bank startuje ze spółką Faktoria oferującą produkty dla mikro-, małych i średnich firm
„W Nest Banku dbamy o to, aby rodzinne firmy i małe biznesy mogły się efektywnie rozwijać. Oferujemy rozwiązania i produkty nowatorskie w skali polskiego rynku, aby klienci znaleźli u nas kompleksowe wsparcie w codziennej działalności. Faktoria jest przykładem rozwiązania, które pod skrzydłami Nest Banku zaoferuje klientom zupełnie nową jakość stworzoną wspólnie z nimi i opartą na ich potrzebach” – powiedział wiceprezes Nest Banku Bartosz Chytła, cytowany w komunikacie.
Jak podał bank, nowa spółka, która rozpoczęła właśnie działalność, to pierwsza firma na polskim rynku wprowadzająca gamę usług dla mikro i MŚP, które do tej pory nie były dostępne na polskim rynku dla firm z tego sektora.
„Wiele firm chce tworzyć produkty dopasowane do potrzeb klienta. Jednak w praktyce Faktoria jako pierwsza stworzyła proces projektowania usług w ścisłej współpracy z ich odbiorcami” – powiedział prezes Faktorii Paweł Tomala, cytowany w komunikacie.
Wyjaśnił, że z potencjalnymi klientami zostały przeprowadzone wywiady z których jasno wynikało, że na polskim rynku brakuje usług, w tym usług finansowych dopasowanych do potrzeb mikroprzedsiębiorców.
„Spośród tych potrzeb wybraliśmy najważniejsze w opinii klientów i na tej podstawie zaprojektowaliśmy prototypy usług. Finalny kształt naszej oferty wyznaczyli klienci na warsztatach współtworzenia, podczas których testowali i opiniowali stworzone prototypy” – podkreślił Tomala.
Faktoria chce umożliwić klientom budowanie przewag konkurencyjnych i pozycji solidnego partnera w biznesie. Będzie ich wspierać w rozwijaniu usług oraz produktów bez obaw o bezpieczeństwo finansowe.
Co Faktoria zaoferuje swoim klientom?
Na start Faktoria zaoferuje swoim klientom:
– finansowanie sprzedaży – usługę, dzięki której klienci nie będą już zagrożeni stratami spowodowanymi opóźnieniami w płatnościach od swoich odbiorców. Przekazując faktury do Faktorii, uzyskają szybki dostęp do gotówki, którą będą mogli przeznaczyć na rozwój swoich firm. Da im to swobodę w zdobywaniu nowych klientów i zwiększaniu inwestycji;
– finansowanie zakupów – usługa, która pozwoli klientom dokonywać wcześniejszej zapłaty do swoich dostawców, przez co zwiększą swoją wiarygodność na rynku. Dodatkowo będą mogli korzystać z rabatów za wcześniejszą płatność;
– faktura na raz – to usługa, z której można skorzystać w przypadku niezaplanowanych wydatków i zatorów płatniczych;
– opiekun czasu – to osobisty asystent, który zadba o to, aby klient znalazł równowagę między pracą a życiem prywatnym i wykorzystał czas po pracy dokładnie tak, jak tego chce.
Usługi dopasowane do potrzeb klientów
„Naszym celem jest budowanie usług dla klientów, razem z nimi, tak by były maksymalnie dopasowane do ich potrzeb. Dlatego tworząc koncepcję produktów, będziemy przeprowadzać z klientami kolejne wywiady i warsztaty współtworzenia, które pozwolą na wypracowanie ostatecznego ich kształtu” – podsumował Tomala.
Nest Bank jest zależny od funduszu private equity AnaCap, który jest jednym z największych i najbardziej doświadczonych inwestorów private equity działających w europejskim sektorze usług finansowych. AnaCap zarządza funduszami o wartości 2,9 mld euro, pochodzącymi od renomowanych, globalnych inwestorów.
Źródło: ISBnews