Nest Bank prezentuje nową identyfikację wizualną i zapowiada duże zmiany w bankowości online
– Przez ostatnie 2 lata konsekwentnie realizowaliśmy strategię biznesową opartą na specjalizacji na segmencie mikro i małych przedsiębiorstw. Te firmy stanowią filar polskiej gospodarki i w bezkompromisowy sposób korzystają z dobrodziejstw postępu technologicznego, a w szczególności cyfryzacji. Dlatego my również przeszliśmy zdecydowaną cyfrową transformację i przyszedł czas na to, aby zmienić się także wizualnie. Nowa identyfikacja wizualna jest odzwierciedleniem naszej strategii biznesowej – mówi Piotr Kowynia, Prezes Zarządu Nest Banku.
Nowy wygląd i sprawdzona strategia
Nowe logo Nest BankuW 2019 roku Nest Bank zaktualizował swoją strategię biznesową i skoncentrował się na segmencie mikro i małych firm. Utrzymując jednocześnie atrakcyjną i nowoczesną ofertę dla klientów indywidualnych
– Przez 2 lata przeszliśmy prawdziwą transformację cyfrową – od banku tradycyjnego do banku, w którym wygodny dostęp do produktów przez internet stanowi filar działalności. Naszym marzeniem jest, aby wszystkie usługi pod marką Nest stanowiły część biznesu przedsiębiorcy. Do tej pory koncentrowaliśmy się na udoskonaleniu procesów, wprowadzaniu nowych technologii informatycznych, przebudowaniu zespołów i nadaniu im interdyscyplinarnego charakteru. Konsekwentnie realizowaliśmy też strategię biznesową opartą na całkowitej specjalizacji na segmencie mikro i małych firm. Przyszedł czas na to, aby zmienić się także wizualnie. Nowa identyfikacja wizualna jest odzwierciedleniem naszej strategii biznesowej -mówi Piotr Kowynia.
W Nest Banku przedsiębiorca jest zawsze na pierwszym miejscu. Z myślą o jego firmie tworzymy nowoczesne usługi finansowe, które stają się częścią jej procesu biznesowego. Pracując nad konkretnymi rozwiązaniami, często zadajemy sobie pytanie, czy tak postąpiłby nasz przedsiębiorca rozwijając swój biznes? Jesteśmy bankiem, który pracuje z przedsiębiorcami nad osiągnięciem wspólnego sukcesu.
– dodaje Piotr Kowynia.
Nest Bank zamierza kontynuować dotychczasową strategię biznesową, co znalazło odzwierciedlenie w nowym pozycjonowaniu marki.
– Nest Bank to bank, który ceni i podziwia siłę przedsiębiorców. Imponuje nam ich odwaga i determinacja w dążeniu do celu. Dla nas każdy przedsiębiorca jest współczesnym bohaterem polskiej gospodarki. Jesteśmy dla tych, którzy szukają banku partnera realnie wspierającego ich działania poprzez nowoczesne usługi finansowe – mówi Bartosz Dziendziel Dyrektor Departamentu Marketingu Nest Banku – Wyrazem nowego pozycjonowania jest mocne hasło marki „Siła Przedsiębiorców”, a także nowoczesna i dynamiczna identyfikacja wizualna. Postawiliśmy na wyraziste i zdecydowane kolory, które podkreślają energię i gotowość do działania. Całość tworzy identyfikację unikalną na tle zarówno rynku bankowego jak i innych firm z sektora finansowego, tzw. „fintechów” – dodaje.
Jak będzie wyglądał Nest Bank i co się zmieni?
Bank zmieni swoje logo, stronę internetową, bankowość internetową i aplikację mobilną, wizerunki kart płatniczych (zarówno plastikowych, jak i w portfelach mobilnych), placówki, wygląd profili w social mediach i innych materiałów marketingowych. Za przygotowanie materiałów odpowiada warszawskie biuro międzynarodowej agencji brandingowej Dragon Rouge.
Jego dyrektor kreatywny Viktor Konovalov tak podsumowuje projekt: „Pracując nad identyfikacją wizualną dla Nest Banku, szukaliśmy odpowiednich środków, by wyrazić energię, nowoczesność, otwartość i szczerość marki w relacjach z klientami. W warstwie językowej postawiliśmy na transparentne informowanie o benefitach i hasło wprost wyrażające respekt dla grupy docelowej banku. W warstwie wizualnej zaś, idea bezpośredniej relacji z klientami znajduje odzwierciedlenie w postaci własnych, niepowtarzalnych ilustracji, wymownej ikonografii i charakterystycznej typografii. Ta ostatnia jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i mocnych wizualnie atutów naszego rozwiązania dla marki Nest Bank. Całość dopełniliśmy odważną, kontrastową i świeżą kolorystyką, kojarzącą się bardziej ze światem tzw. „fintechów” niż tradycyjną bankowością.
Kiedy klienci powinni spodziewać się zmian?
Bank zapowiada, że pierwsze zmiany wprowadzi pod koniec I kwartału 2022 roku. Jednak o dokładnej dacie klienci zostaną poinformowani na początku przyszłego roku. W I kwartale 2022 roku ma zmienić się wygląd strony internetowej, bankowości internetowej i aplikacji mobilnej, a także profili banku w social mediach Zmieni się również wygląd kart płatniczych, ale najwcześniej w II kwartale 2022 roku. W trosce o ekologię bank nie zamierza wymieniać kart płatniczych, które nie straciły ważności.W drugiej połowie 2022 roku bank planuje także zmienić wygląd placówek.