NCR Polska Sp. z o.o.: NCR dla banków spółdzielczych
Wojtek Sokół
Account Director NCR Polska
NCR Polska jest liderem na rynku technologii samoobsługowych w głównych sektorach gospodarki, gdzie samoobsługa stała się podstawowym mechanizmem kontaktu między usługodawcą a usługobiorcą. NCR rozpoczął działalność w Polsce 25 lat temu – wcześniej niż którakolwiek z innych firm oferujących bankomaty oraz nowoczesne rozwiązania dla bankowości.
Na początku ubiegłego roku NCR wprowadził na polski rynek platformę Connections – nowe oprogramowanie wspierające działalność banków spółdzielczych oraz komercyjnych. Oferuje ona szybkie i efektywne kosztowo wdrożenia jednolitych scenariuszy komunikacji z klientem w urządzeniach przenośnych, w placówkach bankowych oraz poprzez bankomaty.
Platforma Connections umożliwia także zastosowanie interaktywnych metod sprzedaży oraz marketingu bankowego kierowanego do wybranych grup odbiorców za pośrednictwem ekranu bankomatu. Dzięki Connections banki mogą łatwo zdecydować, jakie treści pokazać konkretnemu użytkownikowi, w którym bankomacie, w jakich dniach tygodnia, a nawet, o której godzinie. Mogą personalizować swoje oferty pod kątem konkretnych segmentów, np. klientów premium lub określonych grup wiekowych, jak również związać ją na przykład z lokalizacją (usługi dostępne w okolicy bankomatu lub oddziału bankowego). Już niedługo, oprócz oferowania własnych produktów finansowych, banki spółdzielcze będą mogły zaproponować klientom korzystającym z bankomatów zakup usług pozafinansowych, na przykład loterii, biletów komunikacji miejskiej czy kart podarunkowych do popularnych sklepów.
Wojciech Sokół, dyrektor w polskim oddziale NCR, podkreśla rolę, jaką dzięki Connections mogą spełniać bankomaty w strategii marketingowej banków spółdzielczych. – W IV kw. 2016 r. w Polsce odnotowano blisko 172 mln transakcji wypłat bankomatowych, co daje średnio około 2500 transakcji w pojedynczym urządzeniu w skali miesiąca. Z perspektywy banku jest to 2500 okazji miesięcznie do zaproponowania klientom własnych produktów i oferty firm partnerskich oraz przedstawienia klientom innych banków konkurencyjnej oferty. Oferowanie klientom usług bankowych w sposób konwencjonalny wiąże się dla banku ze znaczącymi wydatkami na promocję oraz wysokimi kosztami funkcjonowania call center. Klienci (obecni i potencjalni) pojawiający się z własnej inicjatywy przy bankomatach, stanowią spory potencjał sprzedażowy. Dodatkowo gwarantując konkurencyjne wskaźniki konwersji, przy o wiele niższych kosztach wdrożenia – skonkludował.
Dzięki NCR Connections klienci banków uzyskują możliwość np. przesłania potwierdzenia transakcji na e-mail, aktualizacji danych kontaktowych, poznania aktualnego salda czy wykonania przelewu za pośrednictwem bankomatu. Connections oferuje przy tym narzędzia do nawigacji przystosowane do ekranów dotykowych, takie jak przewijane listy, przesuwanie dotykowe, zwiększanie lub zmniejszanie obiektów.
Oprócz nieustannego dostosowywania rozwiązań informatycznych do zmieniających się potrzeb sektora bankowości spółdzielczej, NCR inwestuje także czas i fundusze w opracowywanie najnowocześniejszych bankomatów, wpłatomatów oraz urządzeń dualnych. Efektem tych prac było zaprezentowanie wiosną tego roku najnowszej rodziny bankomatów Self Serv wyposażonych w najnowocześniejsze rozwiązania sprzętowe oraz wspierające dowolne funkcjonalności, znane do tej pory wyłączenie z bankowości elektronicznej lub aplikacji mobilnej.
Warto jednak dodać, że przedstawione powyżej rozwiązania mogą zostać wdrożone w każdym modelu bankomatu produkowanym przez NCR oraz w urządzeniach innych popularnych producentów, ponieważ platforma ma tzw. charakter multivendor.
Według Wojtka Sokoła, szefa projektu Connections w NCR Polska, platforma oraz najnowocześniejsze na świecie bankomaty NCR wpisują się w naturalny proces rozwoju kanałów samoobsługowych w bankowości spółdzielczej. – Na przestrzeni ostatnich kilku lat bankowość spółdzielcza przestała być kojarzona wyłączenie z potrzebą odwiedzenia oddziału. To, co kiedyś można było ustalić wyłącznie z doradcą bankowym, teraz jest dostępne w ramach bankowości internetowej, obsługi call center, aplikacji mobilnej i, wreszcie, w urządzeniach samoobsługowych. To nieuchronna przyszłość bankowości spółdzielczej, dla której jakość kontaktów z klientami miała od zawsze kluczowe znaczenie.
Wojtek Sokół podkreśla, że możliwość regularnego korzystania z rozwiązań oferowanych przez platformę Connections zachęca wszystkich klientów (w tym tych najbardziej konserwatywnych) do korzystania z różnych kanałów cyfrowych banku. – Rozwiązanie NCR wychodzi naprzeciw potrzebom klientów przyzwyczajonych do odwiedzania oddziałów bankowych, którzy z różnych powodów nie przekonali się do tej pory do bankowości elektronicznej lub mobilnej, a bankomat jest dla nich od lat jedynym urządzeniem, które może zastąpić człowieka. Koncepcja NCR jest więc naturalnym, kolejnym krokiem w ewolucji bankowości spółdzielczej w Polsce – wyjaśnia Sokół.
Nie mniej istotne od zakresu dostępnych funkcjonalności są prostota tworzenia, wdrażania i modyfikacji usług. Proces implementacji i aktualizacji nowych treści jest dostępny za pomocą tylko kilku kliknięć, umożliwiając wdrożenie nowego produktu w przeciągu zaledwie kilku dni, a nie miesięcy jak do tej pory. W ramach Connections instytucje finansowe otrzymują możliwość budowania ścieżki obsługi klienta za pomocą prostego w obsłudze kreatora zdarzeń i procesów, jak również implementacji oraz modyfikacji nowych produktów i ofert. Platforma zapewnia także łatwość kontroli i raportowania, włącznie z możliwością zbadania historii użycia każdego urządzenia.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z rozwiązaniem Connections oraz rodziną najnowszych bankomatów firmy NCR. Klienci banków detalicznych, które wdrożyły już rozwiązania NCR Polska chwalą wygodę korzystania z nowoczesnych bankomatów oraz możliwość skorzystania z usług, które dotychczas były dostępne jedynie w placówkach bankowych.
Zapraszamy do kontaktu: Wojtek Sokół, Account Director NCR Polska
wojtek.sokol@ncr.com, tel. kom. 501 246 395