Nauka i Edukacja Ekonomiczna. BAKCYL: Liderzy wolontariatu BAKCYLA w 2019 r.

Nauka i Edukacja Ekonomiczna. BAKCYL: Liderzy wolontariatu BAKCYLA w 2019 r.
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Sukces Programu Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży BAKCYL - ponad 56 000 uczestników lekcji przeprowadzonych w 2019 r. - to przede wszystkim efekt zaangażowania blisko 170 banków komercyjnych i spółdzielczych oraz ich pracowników. Najbardziej aktywni wolontariusze przeprowadzili w roku ubiegłym od 33 do 42 zajęć.

W czasie każdej lekcji ok. 24 młodych osób poznawało bankowość od jak najlepszej strony. To najprawdopodobniej przyszli klienci odznaczający się świadomością i odpowiedzialnością w zarządzaniu własnymi pieniędzmi. Bank jako instytucja będzie się im kojarzył z miejscem pracy ekspertów i przyjaznych ludzi – wolontariuszy BAKCYLA, dla których gotowość pomocy i dzielenia się wiedzą jest naturalną potrzebą. Polska bankowość ma wiele sukcesów w minionym roku, ale z tej perspektywy największym są osoby z taką pasją, jak liderzy BAKCYLA w 2019 r.

Elżbieta Makuch
Bank Spółdzielczy w Izbicy

Moja przygoda z projektem BAKCYL rozpoczęła się rok temu. Bardzo spodobała mi się ta forma edukacji finansowej młodego pokolenia. Program idealnie wpisuje się też w wizję rozwoju Banku Spółdzielczego w Izbicy, którą określają dwa hasła przewodnie: „Razem robimy więcej” i „Bank lokalnego rozwoju”. Udział w projekcie to szersze spojrzenie na otaczającą nas rzeczywistość, coś więcej poza zwykłą pracą, to świadomość, jak bardzo potrzebna jest edukacja, zarówno pod względem funkcjonalności produktów bankowych, jak również bezpieczeństwa ich stosowania. Należę do osób, które lubią działać i angażować się w projekty społeczne. Dlatego też, po świeżo odbytym szkoleniu, postanowiłam od razu sprawdzić się w roli wolontariusza. Sama zwróciłam się do kilku szkół z propozycją współpracy, przedstawiając im program zajęć. W styczniu 2019 r. poprowadziłam swoją pierwszą lekcję w szkole podstawowej. I tak to się zaczęło.

Prowadząc lekcje, trzeba wyjść poza schemat, dostosować się do sytuacji. Każde zajęcia są inne, są różni uczniowie, odmienne środowiska. Prowadząc lekcje w szkołach miejskich i w placówkach na terenach wiejskich, widzę różnicę w poziomie wiedzy, znajomości stosowania poszczególnych produktów bankowych, podejściu do oszczędzania czy wartości pieniądza. Dlatego z tym większym ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK