Najlepsze bankowe biura prasowe. Kto na podium?

Najlepsze bankowe biura prasowe. Kto na podium?
Fot. Pixabay.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Biura prasowe mBanku, Banku Zachodniego WBK oraz ING Banku Śląskiego najlepiej, zdaniem dziennikarzy, komunikują się z przedstawicielami mediów - tak wynika z "Badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations 2018" ARC Rynek i Opinia.

Biura prasowe @mBankpl, @BankZachodniWBK oraz @INGBankSlaski najlepiej, zdaniem dziennikarzy, komunikują się z przedstawicielami mediów #mBank, #BankZachodniWBK oraz #INGBankŚląski #media #ARC

Głównym celem badania było zebranie i porównanie ocen oraz oczekiwań dziennikarzy dotyczących współpracy z przedstawicielami działów PR? osobami odpowiedzialnymi za kontakty z mediami. Dziennikarze oceniali m.in. jakość i częstość komunikowania się, wykorzystanie social media w komunikacji między dziennikarzami a bankami, organizację i kompetencje zespołu, merytoryczny poziom komunikatów i materiałów prasowych, profesjonalizm i uprzejmość rzecznika prasowego oraz przejrzystość polityki informacyjnej.

Większość dziennikarzy zajmujących się tematyką finansową jest zadowolona ze współpracy i jakości kontaktów z biurami prasowymi banków. Liczba banków, z którymi relacje układają się dobrze i bardzo dobrze zdaniem przynajmniej połowy dziennikarzy w porównaniu do poprzedniego pomiaru zmniejszyła się z 17 do 12. Oznacza to, że ogólny poziom prowadzonych działań PR przez banki jest niższy.

Najważniejszymi kryteriami oceny biur prasowych przez dziennikarzy były: prowadzenie rzetelnej, uczciwej komunikacji, dostępność pracowników biura, świadomość pracy dziennikarzy przez pracowników biura, szybkość reakcji oraz profesjonalizm i wiedza pracowników.

Grafika: Banki z najlepszymi biurami prasowymi

Źródło: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations 2018, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2018.

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 2-28.03.2018 metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych wśród dziennikarzy zajmujących się tematyką finansową. Badanie ma charakter cykliczny, jest realizowane co dwa lata. W badaniu udział wzięli przedstawiciele następujących mediów: Puls Biznesu, Parkiet, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Forbes, ISB News, Reuters, PAP, Bankier.pl/PR News, Interia.pl, Cashless.pl, Polityka InSight, Business Insider oraz Obserwator Finansowy.

Źródło: Informacja prasowa ARC