Nagroda PKO Banku Polskiego na Festiwalu Młodego Widza

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

pko.bp.01.400x156"Jak ukraść psa" i "Stado" to zwycięscy 33. Międzynarodowego Festiwalu Filmów Młodego Widza Ale Kino! w  Poznaniu. Specjalną nagrodę - za debiut reżyserski, ufundował partner główny wydarzenia - PKO Bank Polski. Otrzymała ją kanadyjska produkcja "Wynurzanie".

Po raz pierwszy w historii festiwalu wręczano specjalną nagrodę Ale Debiut! – za debiut reżyserski, której fundatorem był PKO Bank Polski. Laur przyznano filmowi Lindsay McKay „Wynurzanie”. Nagrody główne festiwalu, czyli Złote Koziołki w  kategorii filmów pełnometrażowych dla dzieci otrzymał obraz „Jak ukraść psa” a  dla młodzieży – „Stado”. Wyjątkowe laury – Platynowe Koziołki, za całokształt twórczości i działalnościotrzymali: Jerzy Armata, krytyk i historyk kina, współautor książek „65 lat polskiej animacji dla dzieci” oraz „Polskie kino dla dzieci i młodzieży”; Zofia Ołdak, autorka filmów animowanych, m.in. „Piesek w kratkę” czy „Plastusiowy Pamiętnik”, oraz Paul Driessen – twórca filmów animowanych, wielokrotnie nagradzanych na międzynarodowych festiwalach i nominowany do Oscara.

W tym roku Festiwal cieszył się rekordową frekwencją. Nie bez znaczenia była z pewnością przystępna cena biletów, która dzięki zaangażowaniu partnera głównego – PKO Banku Polskiego, została obniżona o 50 proc. Licznie przybyli widzowie wzięli udział w plebiscycie na najlepszy film. Głosowało ponad 1700 osób powyżej 14 roku życia, z których większość wskazała film „Mustang”.

Międzynarodowy Festiwal Młodego Widza Ale Kino! jest jedynym w kraju forum filmu dla dzieci i młodzieży – miejscem spotkań twórców, producentów filmowych, organizatorów festiwali dziecięcych, pedagogów oraz osób zainteresowanych filmem. Jednym z ważniejszych założeń tego wydarzenia na poziomie europejskim, jest edukacja. Dlatego PKO Bank Polski, instytucja mająca kompleksową ofertę dla dzieci zaangażowała się w jego organizację i promocję, m.in. konkursy edukacyjne na antenie radia Mercury. Zakrojone na szeroką skalę działania edukacyjne PKO Bank Polskiego to nie tylko oferta produktowa, np. PKO Junior, także program ułatwiający naukę przedsiębiorczości i zarządzania mini budżetem, czyli Szkolne Kasy Oszczędności i wydawnictwa promujące dobre nawyki,, np. „Brawo Bank”.  Celem tych działań jest ułatwienie młodym ludziom startu w dorosłe życie i przygotowanie do roli świadomego użytkownika rynku finansowego.

Bank od wielu lat angażuje się w mecenat sztuki, także w projekty związane z X muzą. Za tę działalność był wielokrotnie nagradzany, np. laurem Błękitnego Lwa podczas tegorocznego 40. Festiwalu Filmów w Gdyni, którego był partnerem głównym. W tym roku Bank był również partnerem tytularnym Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego PKO Off Camera. Od lat współpracuje z Gdyńską Szkołą Filmową i wspiera młodych artystów, m.in. jako partner główny konkursu dla początkujących scenarzystów Script Pro. Na podstawie wyróżnionych tam prac powstało wiele wybitnych filmów, m.in. „Komornik”, „Lęk wysokości”, „Carte Blanche” czy „Bogowie”.

Źródło: PKO Bank Polski