Można już płacić BLIKIEM
Właściciele e-sklepów korzystających z Payeezy mogą już przyjmować płatności za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK. Klientom do opłacenia zakupów wystarczy mobilna aplikacja bankowa w telefonie. BLIK został opracowany przez spółkę Polski Standard Płatności, założoną przez sześć polskich banków. To kolejny kanał płatności dodany do systemu płatności Payeezy w ostatnim czasie.
– Z dumą ogłaszamy, że Payeezy obsługuje kolejny sposób płatności – BLIK. Klienci z pewnością docenią jego szybkość i prostotę. Aby zapłacić wystarczy przepisać sześciocyfrowy kod z aplikacji BLIK – mówi Grzegorz Łapiński, Wiceprezes First Data w Polsce, właściciela marki Payeezy. – Skorzystają też e-przedsiębiorcy. Prowizje za płatności BLIKIEM są niższe niż za karty i e-przelewy.
BLIK zadebiutował w lutym 2015 roku. Z systemu może obecnie korzystać około 1,5 miliona użytkowników, a od jego uruchomienia dokonano nim ponad 2,5 miliona transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 130 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych oraz w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności takich jak: eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel czy First Data. Za pomocą BLIKA można także wypłacić w bezpieczny sposób gotówkę z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet, Planet Cash oraz PayTel) oraz dokonać płatności bezpośrednio na numer telefonu w usłudze P2P (w tej chwili w Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK oraz ING Banku Śląskim).
– Systematycznie i konsekwentnie zwiększamy wachlarz możliwości płatności mobilnych. Przykładamy dużą wagę do płatności w Internecie, ponieważ coraz więcej osób decyduje się na zakupy drogą elektroniczną. Dzięki współpracy z First Data Polska możemy dotrzeć do kolejnej grupy osób i rozszerzyć możliwości płatności dla tych, którzy już z BLIKA korzystają lub planują z niego korzystać w bliskiej przyszłości – mówi Grzegorz Długosz, Prezes Polskiego Standardu Płatności.
Aktualnie z BLIKA mogą korzystać klienci 6 banków: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku oraz Orange Finanse oraz PKO Banku Polskiego i Inteligo.
Dlaczego klienci docenią płatność BLIKIEM?
Do zapłacenia za zakupy w sklepie internetowym klient potrzebuje tylko swojego telefonu z mobilną aplikacją banku. Nie musi mieć przy sobie karty płatniczej, przepisywać z niej numerów. Nie potrzebuje logować się do banku, podawać loginu i hasła, oczekiwać na SMS z kodem jednorazowym – jak podczas korzystania z e-przelewów. Wszystko, co należy zrobić, to uruchomić aplikację bankową, wybrać BLIK, przepisać sześciocyfrowy kod i zatwierdzić transakcję na swoim telefonie.
Dlaczego warto wdrożyć BLIK?
- Atrakcyjne stawki prowizji za obsługę płatności
- Szybkie rozliczenia transakcji w trybie 365/7/24
- Większy wybór metod płatności w e-sklepie
- Wygoda i lojalność klientów
– Przedsiębiorcy, którzy wykorzystują Payeezy, oprócz obsługi BLIKA, mogą także przyjmować płatności poprzez portfel cyfrowy MasterPass, które są uzupełnieniem internetowych płatności kartami płatniczymi – dodaje Grzegorz Łapiński.
Jak podłączyć BLIKA w Payeezy?
Wystarczy podpisać aneks do umowy z First Data. BLIK pojawi się automatycznie na formatce płatniczej. Nowi klienci Payeezy mają już usługę BLIKA w standardzie.
Ile kosztuje obsługa BLIKA?
BLIK jest jedną z najtańszych form płatności w internecie. Prowizja za transakcje jest znacząco niższa od obsługi wszystkich innych kanałów płatności, w tym kart i e-przelewów.
Jak przebiega rozliczenie płatności BLIKIEM?
Klient płacący BLIKIEM przelewa środki na konto First Data, które następnie przekazywane są na rachunek właściciela sklepu. Realizacja płatności trwa kilka sekund. Usługa BLIK dostępna jest online, 24h na dobę. Odpowiedzialność za transakcję przejmuje bank, autoryzujący płatność BLIKIEM.
BLIK także w terminalach Polcard
Integracja BLIKA z Payeezy to kolejny etap biznesowej współpracy First Data i Polskiego Standardu Płatności. Wcześniej obsługa płatności BLIK została wdrożona w sieci Polcard i jest już dostępna w ponad 60 tysiącach terminali.
– Płacenie BLIKIEM w terminalu jest równie wygodnie jak użycie karty. Zwłaszcza, że telefon nosimy zawsze ze sobą, a portfel z kartami czasem zdarza się zapomnieć – podsumowuje Grzegorz Łapiński.
Źródło: First Data