Mocne półrocze Liberty Direct
87,7 mln zł składki przypisanej brutto i 42-proc. wzrost (o 25,9 mln zł) w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku - to wyniki Liberty Direct po II kwartale br. Dynamiczny wzrost ubezpieczyciel zawdzięcza rozszerzeniu kanałów sprzedaży opartych o platformę direct oraz rozwijaniu współpracy z multiagencjami. Na koniec czerwca Liberty Direct ubezpieczało blisko 240 tys. pojazdów.
„Wyniki, jakie udało nam się osiągnąć w ciągu pierwszych dwóch kwartałów są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Wysoki wzrost składki to przede wszystkim zasługa strategii zakładającej dywersyfikację kanałów sprzedaży. Przewagę konkurencyjną utrzymujemy również dzięki zachowaniu wysokiej jakości obsługi Klientów we wszystkich obszarach operacyjnych od sprzedaży po likwidację szkód. W tym celu wykorzystujemy kompleksowy program monitorowania i podnoszenia satysfakcji Klientów Net Promoter Score” podsumowuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.
„Rozbudowa sieci multiagencji była dla nas priorytetem w II kwartale. Dzięki inwestycji w ten kanał sprzedaży, pozyskaliśmy do współpracy kilkuset partnerów biznesowych. Równocześnie aktywnie prowadzimy działania marketingowe w internecie oraz telewizji. Inwestujemy także w social media uruchomiliśmy m.in. na Facebooku aplikację ułatwiającą rekomendację naszej firmy w programie „Poleć sprawdzone ubezpieczenie” komentuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu. „Ciągle rozwijamy także nasze produkty tak, by oferować klientom usługi odpowiadające ich potrzebom. Na początku września wprowadziliśmy dwie nowe opcje Autocasco umożliwiające likwidację szkód w autoryzowanych stacjach obsługi bez amortyzacji części” dodaje Karski.
Obecnie rynek ubezpieczeń oparty o platformy direct jest wart ponad 800 mln zł, z czego główną grupę 90% stanowią ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC. Pozostałe 10% przypada na NNW, assistance, ubezpieczenia turystyczne oraz mieszkaniowe. Na koniec 2011 roku rynek ubezpieczeń direct może przekroczyć 1 mld zł.