Mobilna autoryzacja transakcji dostępna w eurobanku
eurobank zaoferował klientom nowoczesną metodę zatwierdzania transakcji wykonywanych za pośrednictwem serwisu eurobank online. Mobilna autoryzacja to alternatywa dla haseł SMS oraz tokena GSM.
Na czym w praktyce polega mobilna autoryzacja?
Jeżeli klient wykonuje operację (np. przelew) w serwisie internetowym eurobanku, dostaje powiadomienie (tzw. push) na telefon, na którym ma aktywowaną usługę mobilnej autoryzacji. By zrealizować transakcję, musi tylko zatwierdzić ją „kliknięciem” oraz podać kod PIN – ten sam, którego używa do logowania w bankowości mobilnej. Po wykonaniu operacji klient zobaczy na ekranie telefonu potwierdzenie jej realizacji.
Podczas prac nad mobilną autoryzacją eurobank postawił przede wszystkim na bezpieczeństwo oraz wygodę podczas wykonywania operacji w bankowości internetowej.
Składają się na to m.in.:
- natychmiastowe powiadomienia autoryzacyjne – przychodzą tuż po złożeniu dyspozycji realizacji operacji w serwisie eurobank online
- pobieranie szczegółów autoryzowanej operacji bezpośrednio w aplikacji – nie są przesyłane jawnie
w powiadomieniu push - konieczność podania PIN-u dla zatwierdzenia powiadomienia autoryzacyjnego
- każde powiadomienie autoryzacyjne ważne jest tylko 5 minut
- brak odgórnego limitu kwotowego dla transakcji autoryzowanych za pomocą tej metody.
Mobilna autoryzacja jest dostępna w aplikacji eurobanku od wersji 2.3.x. Aby zacząć korzystać z mobilnej autoryzacji, klient powinien zainstalować najnowszą wersję aplikacji na swoim telefonie, a następnie aktywować usługę mobilnej autoryzacji.
Po aktywacji nowa metoda autoryzacji zastąpi dotychczasową – hasła SMS lub token GSM.
Mobilne płatności w eurobanku
Mobilna autoryzacja to nie pierwsza nowość, którą eurobank zaproponował klientom w ramach aplikacji mobilnej eurobank 2.0. W sierpniu aplikacja została uzupełniona o nową funkcjonalność – kartę mobilną „płatności mobilne Visa” (karta HCE). Umożliwia ona, oprócz płatności zbliżeniowych, również zbliżeniowe wypłaty gotówki z bankomatów.
eurobank zaprezentował nową wersję aplikacji mobilnej na początku 2018 r. Wówczas klienci dostali dostęp m.in. do obsługi takich produktów jak konto osobiste, rachunek oszczędnościowy, czy kredyt gotówkowy.
– W obecnym kształcie najnowsza odsłona naszej aplikacji mobilnej jest już wyposażona we wszystkie najważniejsze udogodnienia, potrzebne do tego, by swobodnie „bankować”. Dodatkowo jest bardziej atrakcyjna wizualnie w porównaniu do poprzedniej. Dlatego zachęcamy klientów do zmian i skorzystania z najnowszej wersji aplikacji eurobank 2.0. – mówi Wojciech Frabiński, dyrektor Departamentu Kanałów Zdalnych w eurobanku.
Źródło: eurobank