Mniej plastiku w Credit Agricole: bank wprowadza pierwszą na polskim rynku kartę ze specjalnego ekotworzywa
Jak wskazuje instytut badawczy Pew Research, nadmiar plastikowych śmieci jest dziś jedną z głównych przyczyn degradacji środowiska naturalnego na Ziemi. Dotyczy to nie tylko Polski, czy Europy. Jest to problem globalny i obejmuje całą naszą planetę. Jeśli nie podejmiemy realnych kroków zmierzających do ograniczenia ilości odpadów, do 2050 roku w morzach i oceanach będzie więcej plastiku niż ryb.
Kampania edukacyjna #mniejplastiku
Bank Credit Agricole już od ponad roku zachęca swoich klientów i pracowników do walki z nadmiarem syntetycznych śmieci. W ramach kampanii edukacyjnej #mniejplastiku, realizowanej wspólnie z ekologiem Dominikiem Dobrowolskim i spółką EFL, organizowana jest m.in. akcja „Górska Odyseja” polegająca na sprzątaniu górskich i leśnych szlaków, a także cykl podcastów i webinarów.
Przyjazna środowisku karta płatnicza Mastercard
Teraz bank zachęca również do otwarcia swojego flagowego Konta dla Ciebie, do którego dołącza przyjazną środowisku kartę płatniczą Mastercard. To pierwsza karta na polskim rynku wykonana z opatentowanego ekotworzywa, które w optymalnych warunkach rozkłada się nawet do 99% w ciągu kilkunastu tygodni. Każdy, kto do końca lipca otworzy Konto dla Ciebie i wykona określoną liczbę miesięcznych transakcji telefonem, kartą lub BLIKIEM może otrzymać od banku nawet do 500 zł premii.
– Pomimo rozwoju płatności mobilnych, takich jak BLIK czy wirtualna karta w telefonie, tradycyjne karty płatnicze nadal są przez bardzo wielu klientów postrzegane jako podstawowe narzędzie płatności za codzienne zakupy. Dlatego zdecydowaliśmy się wydać pierwszą kartę, którą można nosić normalnie w portfelu, a równocześnie dbać o czystość środowiska – mówi Grzegorz Górski, dyrektor Pionu Zarządzania Produktami i Segmentami w Credit Agricole.
Kampania zachęcająca do troski o środowisko
Oferta promowana jest w ramach kampanii z udziałem Dawida Podsiadło, która zwraca uwagę na problem nadmiernego zaśmiecania planety plastikiem i zachęca do troski o środowisko.
– Przy produkcji filmów reklamowych użyliśmy autentyczne śmieci zebrane na plażach przez grupę wolontariuszy z naszego banku. Po oczyszczeniu wykorzystaliśmy je jako instrumenty do nagrania coveru przeboju „I am sailing” – dodaje Barbara Pijanowska-Kuras, dyrektor zarządzająca zintegrowaną komunikacją marketingową i korporacyjną Credit Agricole. Piosenkę śpiewa Julia Pietrucha, a Dawid Podsiadło jest jej producentem wykonawczym i pomysłodawcą aranżu z wykorzystaniem tonów z plastiku.
Jesteśmy zielonym bankiem i troskę o środowisko traktujemy naprawdę poważnie. Ekologiczne zaangażowanie jest ważną częścią naszej strategii biznesowej i wierzymy, że sukcesy w biznesie można łączyć ze świadomym i odpowiedzialnym współdziałaniem człowieka z naturą. Innej drogi nie ma.
– Dlatego cieszymy się, że jako pierwszy bank możemy zaproponować naszym klientom kartę z ekotworzywa i w ten sposób wspierać ich w trosce o środowisko – przekonuje Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu Credit Agricole.
Warto dodać, że bank Credit Agricole jest również partnerem międzynarodowej inicjatywy Plastic Odyssey, której celem jest zmniejszenie ilości syntetyków w morzach i oceanach. Na początku czerwca z portu we francuskiej Dunkierce w rejs dookoła świata wyruszy statek-laboratorium, którego misją jest wyławianie i przetwarzanie plastikowych śmieci z wody, a także promowanie wśród lokalnych społeczności Afryki, Ameryki Południowej i Azji skutecznych sposobów na recykling odpadów.
Więcej informacji o ekologicznych działaniach banku Credit Agricole i nowej, przyjaznej środowisku karcie płatniczej można znaleźć na stronie: www.mniejplastiku.pl.