Miłość nie ma ceny, zwłaszcza w Walentynki

Miłość nie ma ceny, zwłaszcza w Walentynki
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Doroczny wskaźnik Mastercard Love Index potwierdza, że gdy chcemy zrobić ukochanej osobie niespodziankę, pieniądze nie grają roli. Mimo rosnącej popularności e-commerce, większość walentynkowych upominków kupujemy osobiście, nierzadko w ostatniej chwili. Coraz chętniej fundujemy ukochanej osobie wieczór w restauracji, pobyt w hotelu lub inną wyjątkową niespodziankę.

Dane dotyczące zakupów w dniach około Walentynek wskazują, że konsumenci nie szczędzą wtedy pieniędzy. Niezależnie od tego, czy wybierają drobny upominek czy też kosztowną niespodziankę, z okazji tego najbardziej romantycznego dnia w roku wydają coraz więcej.

Wskaźnik Mastercard Love Index, który jest obliczany co roku na podstawie transakcji realizowanych za pomocą kart płatniczych na całym świecie, wykazał, że w ciągu ostatnich trzech lat łączna kwota wydatków z okazji Walentynek wzrosła o 49%. Choć konsumenci większość prezentów wciąż kupują osobiście, to ostatnio cyfryzacja jest widoczna nawet w sferze miłości: w latach 2014-2016 liczba transakcji online w okresie poprzedzającym Walentynki wzrosła o 37%.

Jak wynika z danych, większość walentynkowych zakupów jest dokonywana w ostatniej chwili, czyli 13 lutego. W ciągu ostatnich trzech lat w tym dniu odnotowano na całym świecie 47,4 mln transakcji. Coraz częściej oferujemy ukochanej osobie wyjątkowy wieczór poza domem: walentynkowe wydatki w restauracjach wzrosły od 2014 r. o 102%.

(opr. iza)