Millennium Leasing: 150 mln zł ramowego finansowania dla PKP Cargo

Millennium Leasing: 150 mln zł ramowego finansowania dla PKP Cargo
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PKP Cargo zawarło z Millennium Leasing umowę dotyczącą udzielenia linii leasingowej o łącznej wartości 150 mln zł netto. Środki zostaną przeznaczone na sfinansowanie zakupu: taboru kolejowego, maszyn i urządzeń zaplecza technicznego, pojazdów oraz innych przedmiotów uzgodnionych między stronami, podało Millennium Leasing.

#PKPCargo zawarło z #MillenniumLeasing umowę dotyczącą udzielenia linii leasingowej o łącznej wartości 150 mln zł netto

„PKP Cargo S.A. w zakresie zarządzania zewnętrznymi źródłami finansowania poszukuje najbardziej efektywnych rozwiązań, które mogą być wykorzystywane m.in. w procesie realizacji planu inwestycyjnego spółki. Wynegocjowana z Millennium Leasing sp. z o.o. umowa ramowa daje nam możliwość elastycznego finansowania aktywów trwałych. Jednocześnie zawarcie przedmiotowej umowy stanowi element dywersyfikacji dostępnych dla PKP Cargo S.A. źródeł finansowania” – powiedział członek zarządu ds. finansowych PKP Cargo Leszek Borowiec, cytowany w komunikacie.

Czytaj także: Millennium Leasing: 300 mln zł kredytu z EBOR na zielone inwestycje małych i średnich firm >>>

Dodał, że w ramach niniejszej umowy będzie finansowany m.in. zakup 6 lokomotyw elektrycznych sześcioosiowych dostarczanych przez konsorcjum Neag S.A. oraz Newag Lease sp. z o.o. s. k-a.

Okres dostępności linii wynosi 12 miesięcy z opcją przedłużenia.

„Millennium Leasing od 20 lat jest obecne w finansowaniu inwestycji w branży kolejowej. Wśród finansowanych przedmiotów posiadamy w tej chwili ponad 30 lokomotyw i ponad 700 wagonów, o łącznej wartości początkowej przekraczającej 300 mln zł” – powiedział prezes Millennium Leasing Marcin Balicki,  cytowany w komunikacie.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2018 r. miało 5,18 mld zł skonsolidowanych przychodów.

Źródło: ISBnews