Microsoft dla Wrocławia
Firma Outbox wdrożyła w Urzędzie Miejskim Wrocławia Platformę Usług dla Obywateli opartą na rozwiązaniach Microsoft Dynamics CRM. Jednym z oferowanych narzędzi jest Centrum Kontaktu z Mieszkańcami, które umożliwia efektywną komunikację pomiędzy administracją publiczną a społecznością miejską poprzez wykorzystywanie nowoczesnych kanałów komunikacji. Ponadto gwarantuje stworzenie unikatowej bazy wiedzy o potrzebach mieszkańców i ustalenie priorytetów działań.
Nowe narzędzie można również zastosować w procesie tworzenia budżetu obywatelskiego. Mieszkańcy aglomeracji za jego pomocą mogą decydować o przeznaczeniu części środków publicznych na zgłoszone do realizacji przedsięwzięcia.
Kolejną korzyścią jest lepsze gospodarowanie środkami publicznymi. Organizacja konsultacji społecznych będzie prostsza i tańsza, a co za tym referenda będzie można przeprowadzać częściej. Szwajcaria jest dobrym przykładem angażowania obywateli w rozwiązywanie problemów w zakresie rozwoju państwa – frekwencja w trakcie referendów utrzymuje się na poziomie ok. 50%1.
Wrocław jest pierwszym polskim miastem wdrażającym innowacyjne narzędzie komunikacji z mieszkańcami oparte na Microsoft Dynamics CRM. Podobne rozwiązania stosowane są w Nowym Jorku, Singapurze oraz Londynie.
Korzyści wynikające z przeprowadzonego wdrożenia:
- Lepsza komunikacja z mieszkańcami miasta, kompleksowa obsługa obywateli, krótszy czas poświęcony na załatwianie spraw,
- Uporządkowanie zgłaszanych spraw, tworzenie listy priorytetów w oparciu o komentarze, opinie i prośby mieszkańców,
- Tańsza i prostsza organizacja konsultacji społecznych,
- Trafne decyzje strategiczne dot. rozwoju aglomeracji, wpływ obywateli na budżet miasta oraz budżet obywatelski, generowanie raportów,
- Lepsze gospodarowanie środkami publicznymi, zmniejszenie kosztów obsługi mieszkańca.
„Platforma Usług dla Obywateli jest rozwiązaniem nowym zarówno w Polsce jak i na świecie – najbardziej rozwinięte miasta takie jak Londyn dopiero wdrażają u siebie tak kompleksową usługę. W Polsce Wrocław jest pierwszym miastem, który wdraża u siebie to rozwiązanie. W oparciu o komentarze, opinie i prośby mieszkańców urząd miasta będzie budować unikalne bazy wiedzy, dzięki którym łatwiej będzie podejmować trafne decyzje strategiczne dotyczące rozwoju aglomeracji. Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkańcy mają realny wpływ na życie w swoim mieście, a decydenci miasta zyskują cenne źródło informacji na temat najbardziej palących potrzeb i koniecznych kierunków inwestycji.” – podkreśla Tomasz Dorf, dyrektor sprzedaży do sektora publicznego w polskim oddziale Microsoft.
up
(1) http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/fr/index/themen/17/03/blank/key/2013/04.html