mBank: ludzie są niesamowici. Ufają dzikim zwierzętom i fałszywym wiadomościom. Nowa kampania dotycząca cyberbezpieczeństwa

mBank: ludzie są niesamowici. Ufają dzikim zwierzętom i fałszywym wiadomościom. Nowa kampania dotycząca cyberbezpieczeństwa
Fot. mBank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
O przestępstwach w sieci mówi się dużo i często, a mimo to na celowniku przestępców wciąż pojawiają się nowe ofiary. Dlatego mBank wznawia ogólnopolską kampanię społeczną dotyczącą cyberbezpieczeństwa. A obok reklam produktów i usług wypuszcza w eter edukacyjne reklamy. Mają ostrzec przed niebezpieczeństwem i wytłumaczyć, jak się chronić.
.@mBankpl wznawia ogólnopolską kampanię społeczną dotyczącą cyberbezpieczeństwa #mBank #cyberbezpieczeństwo

Właśnie wystartowała kolejna edycja kampanii społecznej mBanku dotyczącej cyberbezpieczeństwa „Ludzie są niesamowici”. Podobnie jak w jej poprzednich odsłonach („Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” oraz „Uważni w sieci”) bank ostrzega przed zagrożeniami w  cyfrowym świecie. Są one powszechne i dotyczą nie tylko klientów banków, ale każdego, kto korzysta z sieci.

Kampania będzie emitowana… wszędzie: w prasie, telewizji, internecie, kinach i na nośnikach zewnętrznych – podobnie jak klasyczne akcje akwizycyjne. W tej kampanii jednak mBank oferuje wyłącznie wiedzę o zagrożeniach w sieci i informacje o tym, jak się przed nimi chronić.

Dlaczego „ludzie są niesamowici”? Ponieważ w sieci postępują na granicy odwagi i brawury, zupełnie jak ludzie pokazywani w spotach.

Czytaj także: mBank: klienci mogą już korzystać z Garmin Pay >>>

– W naszych filmach ludzie bawią się z niedźwiedziem, nurkują w przeręblu, wspinają się i spacerują po linie bez asekuracji. Wreszcie pędzą po torze z zawrotną prędkością. Nam te zachowania kojarzą się z innymi, równie niesamowitymi. Klikaniem w niesprawdzone linki i wiadomości. Płaceniem faktur i rachunków bez sprawdzenia numeru konta. Korzystaniem z internetowych „okazji” w nieistniejących sklepach czy wreszcie publikowaniem wrażliwych informacji w sieci – tłumaczy Aneta Kubik, brand manager mBanku i dodaje, że może to skutkować utratą danych i pieniędzy.

To nie pierwsza kampania mBanku promująca zasady bezpieczeństwa w cyfrowym świecie

mBank już kilka lat temu, jako pierwszy bank w Polsce, zrealizował szeroko zakrojoną kampanię społeczną promującą zasady bezpieczeństwa w cyfrowym świecie. W najnowszej edycji korzysta z wcześniejszych doświadczeń i sprawdzonych pomysłów.

Uruchomił specjalną stronę: LudzieSaNiesamowici.pl, na której tłumaczy, dlaczego prezentowane w spotach zachowania są niebezpieczne. Wyjaśnia też, jak się przed nimi chronić. Aktualny pozostaje Internetowy Kodeks Bezpieczeństwa mBanku, czyli zbiór zasad istotny nie tylko dla klientów banków.

Koncepcję kampanii „Ludzie są niesamowici” opracowała agencja BBDO Warszawa, a media zaplanował dom mediowy Mindshare. Za produkcję spotów, wyreżyserowanych przez Tomka Goldbauma-Wlazińskiego, odpowiadała Flota Filmowa. Działania PR przygotowała agencja Solski Communications.

Źródło: mBank