mBank uruchamia darmowe pogotowie on-line w dziedzinie cyberbezpieczeństwa
mAkcelerator – czyli fundusz założony przez mBank, którego celem jest rozwój i komercjalizacja najnowocześniejszych technologii – zainwestował właśnie w Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego (CBC), firmę z dziedziny bezpieczeństwa IT. Zgodnie z założeniami funduszu mBanku, CBC w pierwszej kolejności zaoferuje swoje usługi klientom mBanku – bezwarunkowo bezpłatnie.
Na początek będzie to CyberRescue – całodobowe wsparcie w zakresie bezpieczeństwa w sieci. Jest to niczym nieograniczona pomoc, dostępna non-stop, działająca jak prywatne pogotowie on-line. W ramach tej usługi specjaliści CBC pomogą klientom zdalnie (telefonicznie, SMS-em, mailem i przez czat) w razie wystąpienia ataku hakerskiego, zawirusowania komputera lub telefonu, utraty haseł do logowania w serwisach internetowych, a także w innych przypadkach, gdy użytkownik potrzebuje wsparcia w sieci.
Dodatkowy parasol w świecie on–line
mBank zapewnia klientom bezpieczeństwo ich finansów w serwisie transakcyjnym i aplikacji mobilnej, a CyberRescue to dodatkowy parasol w świecie on–line – poza usługami bankowymi. Skąd taki pomysł na usługę? Niewinnie wyglądająca sytuacja, gdy tracimy dostęp do skrzynki mailowej lub serwisu społecznościowego, może skończyć się próbą wyłudzenia od nas pieniędzy. – Z tego powodu jako pierwszy bank w Polsce oferujemy naszym klientom usługę „pogotowia on-line”. To rozwiązanie zapewnia użytkownikom wsparcie w świecie on-line analogiczne do tego, które jako bank gwarantujemy w zakresie bezpieczeństwa systemów i pieniędzy – mówi Jacek Iljin, dyrektor zarządzający w pionie bankowości detalicznej mBanku.
CyberRescue to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na ochronę przed cyberprzestępstwami, których liczba rośnie. Co roku w polskich sieciach pojawia się ok. 700 tys. serwisów wyłudzających wrażliwe dane (szacunek na podstawie informacji CERT).
Biometria behawioralna
CBC została stworzona przez zespół ekspertów z dziedziny bezpieczeństwa, posiadających szerokie doświadczenie w zakresie bankowości i bezpieczeństwa IT. We współpracy z tą spółką mBank w przyszłości uruchomi również biometrię behawioralną – dodatkowe zabezpieczenie dla klientów korzystających z bankowości online.
mBank od lat popularyzuje temat bezpieczeństwa w sieci. Od trzech lat przygotowuje kampanię społeczną „Uważni w sieci”, w której tłumaczy użytkownikom internetu zasady bezpiecznego poruszania się po nim.
Na czym polega CyberRescue?
W ramach usługi klient otrzymuje całodobowe wsparcie ekspertów Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego, którzy:
- pomogą chronić dane w internecie,
- doradzą jak postępować jeśli przestępcy przejmą hasła i loginy do portalu społecznościowego, serwisu pocztowego itp. (wypełnią niezbędne dokumenty i pomogą odzyskać dostęp do profilu),
- pomogą pozbyć się wirusów z komputera i telefonu,
- złożą w imieniu klienta wniosek reklamacyjny w sklepie internetowym i dopilnują rozwiązania sprawy,
- będą ostrzegać o najnowszych zagrożeniach w sieci i uczyć, jak nie dać się na nie nabrać.
Źródło: Informacja prasowa mBanku