MasterCard wprowadza MasterPass – przyszłość płatności elektronicznych

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

master.card.200x173MasterPass to udoskonalona metoda płatności, dzięki której zakupy w sklepach tradycyjnych i w Internecie staną się jeszcze łatwiejsze.

MasterCard przedstawił dziś na odbywającym się w Barcelonie Kongresie Technologii Mobilnych  (Mobile World Congress) MasterPass™ – przyszłość płatności elektronicznych. MasterPass to usługa elektroniczna, dzięki której klienci korzystający z dowolnej karty płatniczej lub aktywowanego urządzenia jeszcze łatwiej mogą dokonywać zakupów w Internecie, sklepie lub w innym miejscu – teraz wymaga to tylko kliknięcia, stuknięcia lub dotknięcia.

„Każde urządzenie staje się narzędziem do zakupów”, mówi Ed McLaughlin, szef nowych płatności w MasterCard. „MasterPass łączy wszystkie metody płatności, od tradycyjnych kart plastikowych po elektroniczne portfele, dając klientom możliwość płacenia w dowolnym miejscu i upraszczając cały proces”.

MasterPass to efekt ewolucji usług PayPass Wallet wprowadzonych wiosną 2012 roku i testowanych przez wybranych sprzedawców oraz wydawców. W pierwszej kolejności z usługi będą mogli korzystać klienci w Australii i Kanadzie (pod koniec marca), a w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii odpowiednio wiosną i latem. Ponadto w 2013 roku dostępność MasterPass zostanie rozszerzona na inne rynki na całym świecie, m.in. Belgię, Brazylię, Chiny, Francję, Hiszpanię, Holandię, Singapur, Szwecję i Włochy.

Pakiet usług MasterPass obejmuje:

  • Usługi kasowe MasterPass – zapewniają sprzedawcom jednolitą metodę akceptacji płatności elektronicznej niezależnie od lokalizacji klienta. W przypadku zakupów w sklepie MasterPass będzie obsługiwać technologię NFC, kody QR, tagi i urządzenia mobilne używane w punktach sprzedaży. Podczas zakupów internetowych MasterPass ułatwi klientom realizację płatności, eliminując konieczność wprowadzania szczegółowych informacji o wysyłce i karcie podczas każdej transakcji.
  • Portfele połączone z usługą MasterPass – umożliwiają bankom, sprzedawcom i partnerom oferowanie własnych portfeli. Klienci mogą bezpiecznie przechowywać informacje o swojej karcie kredytowej, książki adresowe oraz inne dane, które są obsługiwane przez godną zaufania instytucję. Portfel jest otwarty, co oznacza, że poza kartami MasterCard klienci mogą używać kart kredytowych, debetowych i kart prepaid innych organizacji.
  • Dodatkowe usługi MasterPass – wzbogacają proces zakupów przed dokonaniem płatności, w jej trakcie i po dokonaniu płatności. Obejmują one udostępnianie dodatkowych informacji, takich jak saldo konta, komunikaty w czasie rzeczywistym czy programy lojalnościowe.

„Najskuteczniejszy produkt płatniczy nowej generacji obejmie swoim zasięgiem szerszy zakres interesariuszy, umożliwiając im kształtowanie doświadczeń użytkownika zgodnie ze swoimi potrzebami biznesowymi i stale zmieniającą się dynamiką branży. MasterPass odpowiada tym samym na typowe dla współczesności pragnienie uniwersalności, jednocześnie wykorzystując potencjał, jaki może zaoferować tylko sieć globalna”, stwierdziła Patricia Hewitt, dyrektor departamentu kart debetowych, Mercator Advisory Group.

Sprzedawcy i instytucje finansowe wspierające wdrożenie usług MasterPass

Od momentu wprowadzenia usługi PayPass Wallet w maju 2012 roku sprzedawcy i instytucje finansowe konsekwentnie wspierają firmę MasterCard w realizowanej przez nią strategii w obszarze płatności elektronicznych. W dniu publikacji tej informacji, grono sprzedawców, wydawców i partnerów współpracujących z MasterCard przy wdrożeniu usługi MasterPass, obejmuje następujące podmioty:

  • Instytucje finansowe: BBVA Bank, BMO, BNLPOSitivity, BNL d’Italia, BNP Paribas Fortis België, Banco Sabadell, Banca Sella, Commonwealth Bank, Deutsche Bank Italy, EMS, EnterCard, EURO 6000, Fifth Third, Handelsbanken, ICS, Intesa Sanpaolo, Lake Trust Credit Union, ME Bank, NAB, Santander, SEB Kort Bank AB, SIA, Swedbank, TMG Financial Services, UniCredit i Westpac.
  • Sprzedawcy: AHL, American Airlines, Argos, Barnes & Noble, Boots, Grocery Gateway, Harvey Norman, Hikingboots.com, JB Hi-Fi, LogiTRAVEL, Mediamarket Spa Italy, MLB.com, Park Avenue Coffee, Roses Only Group, Runningshoes.com, Vodafone Italy i Wintercheck Factory. Poza wymienionymi wyżej organizacjami dzięki naszej współpracy z dostawcami usług i bramkami płatności na całym świecie usługa MasterPass będzie także dostępna u ponad 5900 innych sprzedawców.
  • Partnerzy technologiczni: Adyen, Buckaroo, Cardinal Commerce, Cart32, CO-OP Financial Services, DataCash, ICBA Bancard inc., Merchant Warrior, mFoundry, Moneris, OPENTECH.com, Paycorp Holdings, PSCU, Reply, SIA, The Members Group i Usablenet.

Wypowiedzi partnerów:

  • „Rozumiemy strategiczne znaczenie osiągnięcia autentycznej globalnej konwergencji w zakresie akceptacji, bezpieczeństwa i łatwości obsługi we wszystkich kanałach, także elektronicznym. Dzięki usłudze MasterPass możemy oferować naszym klientom – posiadaczom kart i sprzedawcom, natychmiastowe i konkurencyjne rozwiązanie w dziedzinie e-handlu, stanowiące podstawę doskonałych zakupów. Santander podziela wizję przyszłości płatności elektronicznych oraz świata bez gotówki, wyznawaną przez MasterCard. Mamy nadzieję, że uda nam się rozszerzyć korzyści systemu MasterPass także na inne rynki, na których działamy, oraz wdrożyć tę technologię na poziomie globalnym w niedalekiej przyszłości.” Javier Herraiz, globalny dyrektor ds. innowacji w płatnościach, Santander Cards
  • „Jako lider detalicznego handlu elektronicznego chętnie przecieramy szlaki, udostępniając naszym klientom nowe sposoby dokonywania zakupów. Biorąc pod uwagę dynamiczne zmiany preferencji metod zakupowych, zarówno w Internecie, jak i przy użyciu urządzeń mobilnych oraz w sklepach, MasterPass w naturalny sposób umożliwi nam zaoferowanie klientom prostego, szybkiego i bezpiecznego sposobu dokonywania zakupów”. John Walden, dyrektor zarządzający, Argos