Mastercard pomaga małym firmom unowocześnić ich punkty sprzedaży. Startuje nowa platforma

Mastercard pomaga małym firmom unowocześnić ich punkty sprzedaży. Startuje nowa platforma
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Firma Mastercard we współpracy ze stowarzyszeniami Traffic Design i Miastodwa uruchomiła platformę dobryznak.org skierowaną do właścicieli małych firm, która zawiera porady z zakresu marketingu i zarządzania witrynami lokali użytkowych.

Platforma #DobryZnak skierowana jest do właścicieli małych firm i zawiera porady z zakresu marketingu i zarządzania witrynami lokali użytkowych #Mastercard #firmy @MastercardPL

Strona umożliwia przedsiębiorcom nawiązanie kontaktu z projektantami i wykonawcami szyldów i witryn zgodnych z zasadami nowoczesnej estetyki miejskiej i wymogami uchwał krajobrazowych.

Akcji towarzyszy ogólnopolski konkurs dla przedsiębiorców, w którym główną nagrodą są renowacje szyldów przeprowadzone przez Traffic Design.

W ramach inauguracji kampanii organizatorzy zmienili wygląd witryn 6 lokali usługowych przy ul. Puławskiej 132B w Warszawie.

Widoczność a estetyka

Dla najemców i właścicieli lokali użytkowych najważniejsza jest widoczność prowadzonego biznesu, która ma bezpośredni wpływ na liczbę klientów. W walce o wyróżnienie się na tle konkurencji przedsiębiorcy często inwestują w kolorowe, duże szyldy, naklejki na witrynach, potykacze i inne elementy promocyjne. Efektem takich działań jest estetyczny bałagan, który nie przysparza przedsiębiorcom przyjaciół zarówno wśród mieszkańców, jak i urzędników.

Dobry znak, lepsza komunikacja

Coraz więcej polskich miast stara się uporządkować tę sytuację, wprowadzając uchwały krajobrazowe. Ich zapisy nakładają na użytkowników lokali obowiązek wpisania wyglądu witryn w założone przez ustawodawcę ramy. Pomocą dla przedsiębiorców, którzy chcą odświeżyć swój lokal z zewnątrz, zarówno przed, jak i po wprowadzeniu regulacji prawnych, ma być platforma dobryznak.org. Znajdują się na niej porady dotyczące estetyki witryn i szyldów oraz przede wszystkim spis projektantów i wykonawców tablic reklamowych wraz z bezpośrednim do nich kontaktem. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu.

– Wspieramy przedsiębiorców nie tylko w zakresie udostępniania rozwiązań płatniczych, ale też w sprostaniu innym wyzwaniom. Jednym z nich jest postrzeganie firmy. Atrakcyjna witryna zachęci większą liczbę klientów do wizyty w lokalu, co z kolei znajdzie swoje przełożenie w większych zyskach przedsiębiorców. Do wyższych przychodów może przyczynić się też udostępnienie płatności bezgotówkowych. Jak pokazują badania Mastercard, 65% polskich konsumentów deklaruje, że poleciłaby znajomym miejsce, w którym zacznie być akceptowana płatność kartą. 52% wskazuje, że częściej zacznie korzystać z usług takiego miejsca, a 33% jest skłonna w nim wydać więcej (Ogólnopolskie badanie telefoniczne na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 15+, N=1000, zrealizowane na zlecenie Mastercard, listopad 2017) – mówi Marta Życińska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią w Mastercard Europe.

Nowy szyld na start

W ramach akcji startuje również ogólnopolski konkurs dla małych przedsiębiorców korzystających z terminali do obsługi transakcji bezgotówkowych. Główną nagrodą w konkursie jest przygotowanie nowych szyldów dla zwycięskich lokali przez stowarzyszenie Traffic Design, działające na rzecz poprawy przestrzeni publicznej. Przedsiębiorcom biorącym udział w projekcie, którzy nie oferują obecnie swoim klientom możliwości płacenia kartą czy telefonem, oferowana jest pomoc w ramach działalności Fundacji Polska Bezgotówkowa, dzięki której mogą wdrożyć nowoczesne płatności w swojej firmie i nie ponosić kosztów związanych z instalacją terminala oraz prowizją za transakcje bezgotówkowe przez 12 miesięcy.

Rewolucja na Puławskiej

Inauguracja kampanii odbyła się w Warszawie przy ulicy Puławskiej 132B, przy której znajduje się 6 lokali usługowych. Ich właściciele znają się i dyskutują o cieszącym się złą sławą wyglądzie tej części miasta. Widzą potrzebę zmiany, ale nie wiedzą, jak jej dokonać. W ciągu trzech miesięcy na parterze kamienicy przeprowadzone zostały prace remontowe. Wszystkie lokale otrzymały nowe szyldy i naklejki na witryny, a 2 z nich – nowe neony. Odświeżona została również elewacja budynku.

– Dzięki temu remontowi zyskała cała okolica oraz my, jako najemcy – mówi przedsiębiorca prowadzący tamtejszy lombard. – Przede wszystkim jesteśmy bardziej widziani, czy to z tramwaju, czy z drugiego pasa ruchu samochodowego – dodaje właścicielka sklepu z koralikami w filmie promującym akcję.

Inicjatywę:DobryZnak przygotowaną przez Mastercard we współpracy z Miastodwa i Traffic Design, wspierają także stowarzyszenia: Miasto Jest Nasze, Miasto moje, a w nim, a także Polish Graphic Design Awards.

Więcej informacji o kampanii znaleźć można na stronie dobryznak.org.

Źródło: Mastercard