Marketing Premium na polu
Golf, skupiając na polach ludzi posiadających specyficzne cechy, tworzy interesującą grupę celową. Statystycznie; 85 % stanowią mężczyźni w wieku 30+, z czego 70 % - właściciele firm, 15%- kadra kierowniczo-zarządzająca, 10% - pracownicy placówek zagranicznych. Pozostaje także niewielka grupa osób nieskalsyfikowanych (5%). Jako sport o wizerunku premium, gromadzi wokół siebie ludzi dość zamożnych z zarobkami zdecydowanie powyżej średniej.
Przez wielu specjalistów golf jest postrzegany, jako jeden z trudniejszych technicznie sportów. Uderzenia piłki golfowej to: uchwyt, odpowiednie odprowadzenia rąk, założenia dobrej dźwigni, poprawna pozycja, płynny zamach, dobry kontakt główki kija z piłeczką i na samym końcu – choć nie mniej ważne – odprowadzenie kija i rąk po uderzeniu.
Nie wspominamy nawet o wyborze odpowiedniego kija (a jest w czym wybierać), graniu z konkretnego podłoża oraz o celowaniu do dołka, którego średnica jest niewiele większa niż średnica piłeczki.
Mimo złej sławy – sportu dla ludzi leniwych, wymaga dobrej kondycji fizycznej, silnych nerwów i samodyscypliny. Często po tygodniu pracy, golfiści wstają z samego rana
by najpóźniej o 10, zacząć 18 dołkową rozgrywkę. Zdecydowanie nie są to domatorzy zarządzający swoim dniem przy pomocy pilota z kanapy. Czy można więc grać w golfa nie będąc człowiekiem cierpliwym, konsekwentnym i przede wszystkim aktywnym? Zdecydowanie nie!
Platforma marketingowa, jaką może stać się turniej golfowy, jest bardzo dobrym rozwiązaniem w ramach promocji produktów z wyższej półki. Takich, przy których zarówno sprzedaż jak i decyzja zakupowa po stronie Klienta wymaga czasu, przemyślenia, a niejednokrotnie też wiedzy z konkretnego zakresu. Nadaje się również idealnie do prezentacji produktów premium nieposiadających ogólnodostępnych touchpointów. Odpowiednio przygotowany Turniej golfowy daje możliwość nawiązywania bliższych relacji z Klientami, budowania sieci networkingowej, stając się tym samym, bardzo wdzięczną platformą do wszelkich działań B2B.
Decydując się na stworzenie Saxo Bank Golf League – Cykl turniejów golfowych, skupiliśmy się na oddaniu w ręce golfistów możliwości zapoznania się z potencjałem inwestowania na rynkach kapitałowych. Dotarliśmy tym samy do grupy osób, która swoją aktywnością, wytrwałością i doskonaleniem własnych umiejętności, idealnie oddaje charakter wytrawnego inwestora.
Boleslaw Michalski
CMO Poland
Senior Associate Marketing Manager – Central Eastern Europe Group