Marketing i PR: W jednej drużynie

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2008.12.foto.41.b.200xBanki spółdzielcze zwierają szyki i stawiają na promocję. Przygotowana z rozmachem kampania reklamowa była obecna w mediach przez cały listopad. Jest to trzeci prowadzony na tak dużą skalę projekt największych zrzeszeń: Banku Polskiej Spółdzielczości, Spółdzielczej Grupy Bankowej oraz Mazowieckiego Banku Regionalnego.

Istnieją w Polsce od 145 lat. I jako jedne z nielicznych instytucji w kraju mogą poszczycić się tak długoletnią tradycją. Celem kampanii jest zdobycie młodych klientów: kobiet i mężczyzn w wieku 25-35 lat, mieszkańców małych i średnich miejscowości.

ZDEFINIOWAĆ GRUPĘ DOCELOWĄ

Konieczne stało się zatem dostosowanie wizerunku do oczekiwań grupy docelowej. Stąd wyłamujący się z obecnej konwencji w komunikacji banków, koncentrującej się na kampaniach produktowych, pomysł na kampanię wizerunkową kreującą markę „banki spółdzielcze”. – Nie będziemy promować konkretnego produktu, tylko markę banków spółdzielczych – wyjaśnia w „Pulsie Biznesu” Mirosław Potulski, prezes Banku Polskiej Spółdzielczości. Do stworzenia nowoczesnego i dynamicznego wizerunku marki zaproszono agencję reklamową Salt & Pepper, która ma doświadczenie w pracy z klientami z sektora bankowości. Pierwszym krokiem było opracowanie trafnej strategii komunikacji, która określiłaby jak najskuteczniej pole działań kreatywnych. Postanowiono wyabstrahować te cechy banku, które są postrzegane przez klientów jako zdecydowanie pozytywne i zakomunikować je w nowoczesny sposób. Okazało się, że klienci cenią bank spółdzielczy za jego bliskość, przyjazność i fakt, że pracują w nim ludzie, których znają i którym ufają. Na podstawie tego założenia powstała idea, by uświadomić konsumentom, że ich życie opiera się na sieci zależności z innymi mieszkańcami małych społeczności. Razem ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI