Lubimy pracować, ale u Najlepszych

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

pracownicy.150xŚrednio w Polsce tylko połowa pracujących Polaków lubi swoje codzienne zadania. Z przyjemnością zawodowe obowiązki wykonuje natomiast prawie ¾ pracowników zatrudnionych przez firmy, które mogą poszczycić się mianem Najlepszego Pracodawcy - wynika z badania międzynarodowej firmy doradczej i outsourcingowej Aon Hewitt. Oni też, w dużo większym stopniu niż pozostali pracownicy, uważają, że ich firma postrzegana jest w otoczeniu jako dobry pracodawca - twierdzi tak 80% z nich, podczas gdy średnio w Polsce taką opinię ma tylko niespełna połowa badanych.

Przekonanie o dobrej renomie firmy wśród zatrudnionych u Najlepszych Pracodawców jest nawet jeszcze większe i wynosi 82% vs. 52% średnio w Polsce. Tak powszechne przekonanie o wysokiej wartości marki pracodawcy może wynikać z tego, że osoby pracujące u Najlepszych bardziej niż inni doceniają to, że wartości firmy są zgodne z tymi, którymi kierują się w życiu prywatnym – uważa tak 67% (średnio w Polsce 44% pracowników).

Pracownicy Najlepszych częściej też wskazują na to, że w swojej firmie mają możliwości rozwoju (50% vs. 30% średnio w kraju) i wiedzą, które z tych możliwości są dla nich dostępne (odpowiednio 60% vs. 38%). Z pewnością istotne jest również to, że blisko 70% osób pracujących tam ma poczucie samorealizacji w pracy. To aż o prawie 30 pp. więcej niż wynosi średnia.

 

110713.info.pras.420x

Wyniki Badania Najlepsi Pracodawcy wskazują na to, że firmy, które znalazły się wśród Najlepszych bardziej  niż inne starają się o to, by ich pracownicy nie tylko z przyjemnością przychodzili do pracy, ale mieli też poczucie jej sensu i istotności dla firmy. Zdają sobie bowiem sprawę z tego, że poprzez budowanie zaangażowania pracowników budują też swój dobry wizerunek wewnątrz i na zewnątrz organizacji. A to pozwala m.in. na łatwiejsze pozyskanie talentów i przyszłych liderów.

Warto też dodać, że to właśnie spójność marki pracodawcy jest czynnikiem o największym potencjale wzrostu zaangażowania. Poprzez proces budowania transparentnego środowiska pracy, którego podstawą jest określony zestaw wartości oraz dobór pracowników, których osobiste wartości są spójne z wartościami firmy, organizacje mogą w sposób najbardziej skuteczny budować zaangażowanie pracowników  – komentuje Katarzyna Derdzińska, menedżer projektu Badanie Najlepsi Pracodawcy w Polsce.