LPP wprowadza w sklepach internetowych opcję odroczonych płatności PayPo
Okres pandemii znacząco zmienił obraz branży handlu detalicznego, w tym zwyczaje klientów, którzy coraz chętniej wybierają zakupy w kanale e-commerce. Do tej formy przekonali się również ci, którzy dotąd nie mieli w zwyczaju korzystania z oferty modowej w sieci. Wraz ze zmianą rynku, LPP przyspieszyło diametralnie swoje działania na rzecz rozwoju e-commerce. Jednym z nich było podjęcie decyzji przez spółkę o wprowadzeniu w sklepach internetowych wszystkich jej marek w Polsce nowej usługi „Kup teraz, zapłać później z PayPo”.
Czytaj także: COVID-19 pobudził rynek płatności odroczonych, za e-zakupy wolimy płacić później >>>
Uiszczenie płatności za zakupy nawet do 30 dni po transakcji
Dzięki temu rozwiązaniu polscy klienci LPP mają możliwość dokonania zakupów internetowych z opcją uiszczenia za nie płatności nawet do 30 dni po transakcji. Tym samym kupujący zyskują możliwość sprawdzenia swojego zamówienia jeszcze przed zapłatą. W przypadku zwrotu zakupionych towarów przed upływem terminu płatności, transakcja zostaje automatycznie anulowana bez ponoszenia przez klienta jakichkolwiek płatności z tego tytułu.
– Z myślą o naszych klientach w LPP od wielu lat rozwijamy sprzedaż internetową naszych marek inwestując w nowe technologie i rozwiązania ułatwiające zarządzanie tym kanałem oraz zwiększające komfort zakupów. Jak pokazują nasze doświadczenia z innych rynków, odroczone płatności są coraz chętniej wybierane przez osoby korzystające z oferty e-sklepów, dlatego wprowadzenie tej formy rozliczania na polskim rynku było tylko kwestią czasu, wyjaśnia Dawid Telepski, e-commerce operations manager LPP.
PayPo jest w Polsce liderem na rynku odroczonych płatności
Kluczowym dla polskiego producenta odzieży było znalezienie partnera, który nie tylko zapewni spółce zaplecze techniczne, ale będzie również otwarty na indywidualne podejście do potrzeb LPP.
– Wybór firmy PayPo, najbardziej rozpoznawalnej marki jeśli chodzi o płatności odroczone w Polsce, na dostawcę tego rozwiązania nie był przypadkowy. Dzięki elastycznemu podejściu PayPo do naszych oczekiwań, cały proces wdrożenia i integracji z systemem obsługi sklepów internetowych marek należących do LPP przebiegł bardzo sprawnie, co w obecnej, dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, było dla nas szczególnie ważne, dodaje Dawid Telepski.
Firma PayPo jest w Polsce liderem na rynku odroczonych płatności w Internecie. Dotąd nawiązała współpracę z ponad 1 tys. sklepów internetowych w kraju, w tym z ponad 100 działających w obszarze fashion.
Pandemia przyspieszyła proces cyfryzacji polskiej gospodarki
– Pandemia przyspieszyła proces cyfryzacji polskiej gospodarki. Dla handlu detalicznego oznaczała szybsze tempo przeniesienia sprzedaży do internetu i wdrożenie procesów ułatwiających zakupy bez wychodzenia z domu. Tego od sklepów wymagała sytuacja i tego też oczekiwali Polacy, których zwyczaje zakupowe w coraz większym stopniu zwróciły się w stronę kanału online. Odroczone płatności PayPo są tym rozwiązaniem, które ułatwia zakupy internetowe, jednocześnie gwarantując pełne bezpieczeństwo transakcji. Cieszę się, że do jego zalet przekonał się tak duży gracz handlu detalicznego w Europie jak LPP – skomentował Radosław Nawrocki, prezes zarządu PayPo.
Za sukcesem odroczonych płatności stoi wygoda i skuteczność. Dzięki nowej usłudze, każdy klient może bez zaangażowania finansowego kupić i sprawdzić produkt oraz zwrócić go bez żadnych kosztów. Jak ocenia PayPo, metoda „kup teraz, zapłać później” zwiększa wolumen sprzedaży, ma istotny wpływ na wzrost wartości koszyka oraz znacząco zmniejsza liczbę tzw. porzuconych koszyków.
Zaproponowanie klientom opcji odroczonych płatności jest kolejnym elementem usprawnień jakie LPP postanowiło wdrożyć, aby uczynić swoje sklepy online bardziej przyjaznymi dla klientów. Nieprzerwane ulepszanie i rozszerzanie funkcjonalności dostępnych w sprzedaży internetowej marek należących do LPP to odpowiedź na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość handlową. Poza wprowadzeniem odroczonych płatności, niedawno spółka przemodelowała także swoją sieć dystrybucji celem przyspieszenia dostaw. W najbliższym czasie planuje także wdrożenie kolejnych zmian, w tym m.in. w zakresie dostępnych form odbioru i zwrotu zamówionych produktów.