Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy
Polski rynek private banking wchodzi w fazę przyspieszonego wzrostu. Klienci coraz częściej oczekują nie tylko kompleksowej obsługi majątku, ale też globalnej dywersyfikacji, usług maklerskich, dostępu do private markets, profesjonalnego doradztwa inwestycyjnego i asset managementu.
Równocześnie rośnie znaczenie rozwiązań, które pozwalają budować wartość w perspektywie wielopokoleniowej – od planowania sukcesji, przez struktury family office, po długoterminowe zarządzanie majątkiem.
Coraz częściej decydującym kryterium wyboru partnera finansowego staje się również poziom zaawansowania technologicznego.
Czytaj także: Pieniądze jednak dają szczęście
VeloBank planuje w ciągu 2-3 lat podwoić liczbę zamożnych klientów
VeloBank, po integracji z detaliczną częścią Citi Handlowego, wyrasta na jednego z największych graczy w segmencie wealth management oraz private banking w Polsce.
Dzięki tej transakcji znacząco zwiększymy skalę działalności i zbliżymy się do bazy ok. 25 tys. klientów zamożnych, oferując jednocześnie jedną z najbardziej kompleksowych ofert wealth management na rynku.
To jednak dopiero punkt wyjścia. W perspektywie najbliższych 2-3 lat chcemy podwoić tę bazę, wykorzystując skalę Grupy VeloBanku, naszą zaawansowaną technologię oraz przewagi płynące z silnego, międzynarodowego zaplecza właścicielskiego.
Obecność Cerberus Capital Management, ale również IFC oraz EBRD, otwiera możliwości budowania relacji bankowych w innych krajach Europy, zapewnia dostęp do globalnych rozwiązań i doświadczeń. To bezpośrednia odpowiedź na kluczowy trend w segmencie klientów zamożnych: rosnącą mobilność kapitału i potrzebę zarządzania majątkiem w skali międzynarodowej.
Wyróżnia nas struktura Grupy VeloBanku. Posiadamy własne Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych VeloFunds TFI oraz spółkę VeloLeasing. Taki model pozwala nam projektować rozwiązania o realnej wartości dodanej dla klientów zamożnych – w dużej mierze przedsiębiorców, którzy na co dzień prowadzą swoje firmy.
W praktyce oznacza to silniejsze kompetencje inwestycyjne, możliwość budowania indywidualnych strategii oraz dostęp do pełnego ekosystemu usług finansowych w jednym miejscu.
Połączenie banku, TFI, leasingu oraz kompetencji, które przechodzą do nas z części detalicznej Citi Handlowego tworzy unikalną platformę dla klientów, oczekujących oferty i jakości obsługi na najwyższym, międzynarodowym poziomie.
Skalowalny, hybrydowy model obsługi private banking
VeloBank jest dziś organizacją technologiczną, która konsekwentnie rozwija inteligentne, intuicyjne rozwiązania cyfrowe i omnichannelowe. Budujemy skalowalny, hybrydowy model obsługi – od zdalnych kanałów, przez wideodoradztwo, po bezpośredni kontakt z doradcą.
Ofertę inwestycyjną i kluczowe usługi wealth management przenosimy do kanałów mobilnych i online, odpowiadając na oczekiwania kolejnych pokoleń klientów, w tym sukcesorów przejmujących majątek rodzinny.
Operacyjnie działamy jak fintech, łącząc szybkość i zwinność technologiczną z bezpieczeństwem, stabilnością i odpowiedzialnością właściwą bankom.
To połączenie technologii z bankowym DNA daje nam wyraźną przewagę i pozwala oferować to, czego klienci zamożni oczekują: zaufanie, bezpieczeństwo, kompleksową ofertę inwestycyjną oraz długoterminowe partnerstwo w budowaniu strategii majątkowej.