Liberty rośnie dzięki sprzedaży ubezpieczeń dobrowolnych
Blisko 160 mln zł składki przypisanej brutto (159,96 mln zł) w I półroczu, w tym prawie 86 mln zł (85,83 mln zł) w II kwartale, zebrało Liberty Direct. Ubezpieczyciel osiągnął taki wynik głównie dzięki wysokiej sprzedaży Autocasco. Składka pozyskana z tego produktu urosła aż o 12%. Liberty Direct odnotowało również wzrost w innych liniach produktowych, w tym w ubezpieczeniach mieszkaniowych o 75%.
Ogółem firma uzyskała w pierwszych dwóch kwartałach 7% wzrost składki w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Na koniec czerwca Liberty Direct ubezpieczało ponad 485 tysięcy pojazdów, czyli o 14% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
„Ostatnie miesiące poświęciliśmy na intensyfikację sprzedaży AC, co przyniosło wyraźne rezultaty w postaci wysokiego wzrostu składki. Mogliśmy to osiągnąć dzięki rozwojowi modelu sprzedaży, w ramach którego zachowujemy synergię różnych kanałów dystrybucji. Równocześnie pracujemy nad wdrożeniem nowych produktów, przede wszystkim oferty dla małych i średnich przedsiębiorstw. W obszarze tym widzimy duże możliwości wzrostu” – powiedział Marcin Warszewski, Dyrektor Generalny Liberty Direct.
Liberty Direct jest jedną z najszybciej rozwijających się firm ubezpieczeniowych. Działa na polskim rynku od 2007 roku. Początkowo oferowała polisy w systemie bezpośrednim, by następnie objąć siecią dystrybucji również agentów ubezpieczeniowych i partnerów bankowych. Obecnie jej oferta obejmuje szeroki zakres ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych oraz turystycznych. Dzięki dynamicznemu rozwojowi w 2013 roku firma zebrała 298,1 mln PLN składki brutto.
Źródło: Liberty Direct