Liberty Direct: 32% wzrost w 2012

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

liberty.direct.01.250x156Liberty Direct - jedna z najszybciej rosnących firm ubezpieczeniowych na rynku - opublikowała wyniki za 2012 rok. Ubezpieczyciel zebrał składkę przypisaną brutto w wysokości 268,7 mln zł, z czego 63,6 mln zł w IV kwartale. Tym samym przypis firmy był o 32% wyższy niż w 2011. Na sukces firmy duży wpływ miała sprzedaż w kanałach tradycyjnych, z których pochodzi blisko 50% składki zebranej w 2012r.

Zarówno w przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych jak i mieszkaniowych Liberty Direct osiągnęła dwucyfrową dynamikę wzrostu. Większa część przypisu przy tym pochodzi ze sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych.

Pomimo trudnych warunków rynkowych rok 2012 zamknęliśmy wysokim wzrostem. To zasługa realizacji multikanałowej strategii sprzedaży obejmującej telefon, internet, multiagencje oraz bancassurance. Bardzo ważna była dla nas również inwestycja w interfejs z bazą danych UFG. W ten sposób znacząco zwiększyliśmy liczbę danych dostępnych przy ustalaniu taryf, co pozwoliło nam zaoferować jeszcze lepsze stawki dla bezszkodowych kierowców. Wiele uwagi poświęciliśmy również procesom operacyjnym, w tym jakości obsługi Klientów. Dzięki temu wśród firm wywodzących się z systemu direct możemy pochwalić się najlepszą jakością, mierzoną wskaźnikiem skarg do Rzecznika Ubezpieczonych. Wysoką satysfakcję Klientów potwierdzają ponadto realizowane przez nas badania, z których wynika, że ze świadczonych przez nas usług zadowolonych jest 97 na 100 Klientów” – powiedział Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.

Jakość usług oferowanych przez Liberty Direct została także doceniona przez konsumentów. Firma została nagrodzona godłem „Dbamy o jakość obsługi 2012”. Ponadto oferowane przez ubezpieczyciela Autocasco Standard otrzymało nagrodę Laur Konsumenta Odkrycie Roku 2012.

W 2012 roku podwoiliśmy liczbę współpracujących z naszą firmą agentów. Obecnie nasze polisy oferuje ponad 4 tys. pośredników i liczba ta stale rośnie. Nasza strategia rozwoju w tym kanale opiera się na dobrej ofercie cenowej, korzystnym systemie prowizyjnym, wysokiej jakości obsługi i sprawnej likwidacji szkód. W ten sposób szybko rozwinęliśmy sieć dystrybucji w kanale tradycyjnym” – komentuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct. „Równocześnie prowadzimy sprzedaż w kanałach directowych wspierając je systematycznymi działaniami promocyjnymi obejmującymi kompleksowe kampanie wizerunkowe i sprzedażowe w telewizji, internecie oraz prasie. Warto dodać, że jako pierwsza firma na rynku zrealizowaliśmy ogólnopolską, telewizyjną kampanię reklamową zachęcającą do zakupu polis w multiagencjach, a także wykorzystaliśmy w kampanii crowdsourcing” – dodał Karski.

Rozwojowi Liberty Direct w Polsce sprzyja dobra sytuacja grupy Liberty Mutual Holding Company Inc. W 2012 r. wraz ze spółkami zależnymi zebrała ona 33,555 miliardy USD składki przypisanej netto, osiągając wzrost w wysokości 2,360 miliardów (7,6%) w porównaniu do 2011. Równocześnie zamknęła rok osiągając przychody w wysokości 36,944 miliardów USD, co oznacza wzrost o 2,273 miliardy USD (6,6%) w porównaniu do roku 2011. LMHC podała ponadto, że wypracowała zysk w wysokości 829 milionów dolarów, czyli o 471 milionów dolarów (131,6%) lepszy niż rok wcześniej.

Źródło: Liberty Direct