Leszek Rowiński: dwa rozwiązania – wiele możliwości

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

141219.rowinski.400xWypowiedź dla aleBank.pl: Leszek Rowiński - Prezes Zarządu, LynX IT

Maciej Małek: W tegorocznym IT@Banku przewija się wiele wątków. Wspólnym mianownikiem jest dostarczanie rozwiązań efektywnych, mobilnych – w znaczeniu oferujących możliwość rozbudowy – wreszcie bezpiecznych. Z jednej strony są oczekiwania klienta banku, z drugiej samego banku. Jako dostawca rozwiązań staracie się zmieścić w tej przestrzeni. Jakie zatem są zalety oferowanego przez Was rozwiązania?     

Leszek Rowiński: Podczas IT@Banku staraliśmy się oferować dwa rozwiązania. Jedno to platforma dla środowisk wirtualnych Lutanix – kompleksowe rozwiązanie – w jednym boksie mamy pełne rozwiązania, które normalnie zajmowałyby macierze, serwery, urządzenia sieciowe.

MM: Mitygujecie koszty – rzecz ważna dla banku.

LR: Zmniejszamy koszty i miejsce, które musimy mieć przygotowane, aby takie urządzenia postawić. 

MM: Czyli sprawa fizycznego zabezpieczenia także?

LR: Budujemy Disaster Recovery Center – płacimy dzięki temu bardzo małe koszty  za to miejsce dzięki temu, że nasze rozwiązanie jest bardzo kompaktowe.

MM: Co w przypadku gdy odnieśliśmy sukces bankowy, przybyło nam klientów i potrzebujemy większego zasobu?

LR: To jest modularne rozwiązanie, więc dostawiamy następny klocek. Możemy to rozbudowywać niemalże w nieskończoność. Przenosimy się do większego pomieszczenia, ale już wtedy mamy na to pieniądze, więc nie ma problemu aby to rozwijać dalej.

MM: Podnosiliśmy kwestię kompaktowości. Ale co to oznacza w praktyce – modułowe rozwiązanie, które moglibyśmy traktować jako uniwersalne –  jakie ma minimalne wymagania?

LR: To jest jeden element. Wystarczy zapewnić zasilanie i rozsądne warunki, aby mogło działać chłodzenie. Od podłączenia urządzenie potrzebuje 20, 30 minut na uruchomienie. Zatem jest bardzo szybkie, proste. Kolejne klocki uruchamiają się po kolejnych 15 minutach, zatem bardzo szybko mamy działającą platformę.

MM: Kto szkoli pracownika?

LR: My szkolimy.

MM: Oprócz serwisu zapewniacie szkolenie przyszłego użytkownika?

LR: Całość zarządzania jest z jednej konsoli zatem jest to dość proste do obsługi.

MM: Rozwiązanie, o którym pan wspomniał jest bardzo funkcjonalne i dynamicznie się rozwija, ale wiem, że nie jest to jedyny produkt, który oferujecie sektorowi.

LR: Oferujemy jeszcze platformę do backupu.

MM: Dlaczego warto wybrać to rozwiązanie?

LR:  Platforma jest bardzo dobrze skalowalna. Można postawić rozwiązanie od 1 terabajta, bardzo proste, za nieduże pieniądze. Jest ona w pełni funkcjonalna, wystarczy, że dokupujemy kolejne klucze do rozwiązań i korzystamy z pełnych możliwości.

MM: Nasze dane – chociażby przez to, że są  zbackupowane są w każdej chwili bezpieczne i nie przerywamy procesu w momencie awarii, bowiem w tym momencie uruchamia się od razu drugi moduł?

LR: Jeśli pracownik przez pomyłkę wykasuje jakieś rzeczy, dane są przetrzymywane jeszcze przez kilka dni, łatwo je odzyskać. Nie ma ryzyka, że ktoś przez pomyłkę lub złośliwie coś usunie.

MM: Eliminujemy błąd ludzki, a raczej jego wpływ na nasz biznes.

LR: Dodatkowo bardzo mało urządzeń radzi sobie z pocztą – system także archiwizuje pocztę. Kwestia jeszcze szybkiego przeszukiwania. Dostępu do zasobów. To naprawdę bardzo nowoczesne rozwiązanie.

MM: I potencjał rozwojowy jest znaczny?

LR: Potencjał jest. Wcześniej był dla bardzo dużych przedsiębiorstw w tej chwili sposób instalowania pozwala na korzystanie z niego w każdej firmie. 

Zobacz rozmowę w wersji wideo: „Leszek Rowiński: Dwa rozwiązania – wiele możliwości „

aleBank.pl