„Kup teraz, zapłać później”: usługa Twisto bezpłatna, także dla spóźnialskich
„Od 1 stycznia 2019 r. nasza usługa jest nie tylko najwygodniejsza na rynku, ale także bezpłatna, nawet dla spóźnialskich. Zdecydowaliśmy bowiem o zniesieniu opłat dla osób, które nie zapłacą za zakupy w ciągu 21 dni. Z naszych usług jest zadowolonych 97% klientów. Potwierdzają to prowadzone przez Twisto badania satysfakcji. W przeciwieństwie do użytkowników innych rozwiązań, nasi klienci nie muszą się rejestrować, ani podawać wrażliwych danych osobowych, takich jak numer PESEL” – powiedział założyciel Twisto Michał Smida, cytowany w komunikacie.
„Nasza usługa jest najwygodniejsza na rynku i bezpłatna dla klientów” – podkreślił.
Klient ma 21 dni na zapłacenie za e-zakupy
Twisto to formuła zakupowa, dzięki której klient ma 21 dni na zapłacenie za e-zakupy bez żadnych dodatkowych kosztów, a sklep internetowy otrzymuje płatność następnego dnia roboczego i nie ponosi żadnego ryzyka braku zapłaty. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanego algorytmu, do dokonania zakupu z Twisto, z punktu widzenia klienta, wystarczy jedno kliknięcie. Dotychczas, jeśli klient nie uregulował należności za zakupy w ciągu 3 tygodni, Twisto naliczało mu opłatę za świadczoną usługę w wysokości 10 zł za każde pięć dni opóźnienia (jednak nigdy nie więcej niż 50 zł lub 50% wartości zamówienia). Od 1 stycznia opłaty dla spóźnialskich zostały zniesione.
„Zniesienie opłat było możliwe przede wszystkim dlatego, że model biznesowy Twisto opiera się na prowizji pobieranej od sklepów internetowych. Dodatkowo specjalny algorytm Nikita, który w ciągu milisekund weryfikuje wiarygodność klienta, sprawia, że odsetek niezapłaconych rachunków po 21 dniach jest marginalny” – podała spółka.
Twisto reprezentuje klienta przed sklepem
Kupując z Twisto klient zleca firmie usługę, w ramach której jest reprezentowany przed sklepem. Twisto dokonuje w jego imieniu płatności, pośredniczy w reklamacjach, umożliwia zapoznanie się z produktem, np. jego przymierzenie, dotknięcie, sprawdzenie zgodności z opisem zamówienia, przed dokonaniem zapłaty. W ten sposób Twisto przenosi doświadczenia ze sklepu stacjonarnego na zakupy internetowe.
„Klienci traktują Twisto jako rodzaj showroomu, w ramach którego mogą sprawdzić, czy kupiony przedmiot lub towar odpowiada ich oczekiwaniom. Nasza formuła zakupowa eliminuje ryzyko, z jakim mogą się wiązać zakupy w sieci i w ten sposób zachęca do kupowania przez internet również osoby, które dotąd tego nie robiły. Choć w imieniu klienta wykonujemy szereg czynności, to z jego perspektywy zakupy z Twisto sprowadzają się do jednego kliknięcia. Dotychczas osobom, które nie uregulowały rachunku w ciągu 21 dni zaczynaliśmy naliczać opłatę za świadczoną usługę. Od początku roku opłaty nie obowiązują” – podsumował Smida.
Klient zapłaci przewidziane w prawie cywilnym odsetki za opóźnienie
Za opóźnienie w uregulowaniu należności za zakupy, które przekroczy 3 tygodnie, klient zapłaci przewidziane w prawie cywilnym odsetki za opóźnienie w wysokości 14% w skali roku (ich istnienie i wysokość reguluje kodeks cywilny i są pobierane np. w przypadku opóźnień za płatności w telekomunikacji i innych usługach). Oznacza to, że osoba, która dokona zakupu o wartości 100 zł i nie zapłaci za niego w ciągu 21 dni, po tygodniu od upływu tego okresu poniesie z tego tytułu 0,27 zł dodatkowych kosztów, po 2 tygodniach 0,54 zł, a po roku 14 zł.
Twisto to fintech z siedzibą w czeskiej Pradze, który działa na tamtejszym rynku e-commerce od 2013 r., gdzie jest liderem w zakresie płatności typu 'kup teraz, zapłać później’. Twisto obsługuje około 430 tys. klientów w ponad 600 sklepach internetowych. Od lipca tego roku udziałowcem Twisto Polska jest ING Bank Śląski. Pod koniec września ING BSK uzyskał zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy ze spółką Twisto Payments.
Źródło: ISBnews