Koszty nie są już przeszkodą w instalacji terminala płatniczego
Jednym z przedsiębiorców zaproszonych na konferencję prasową była Aneta Zientkiewicz, prowadząca prywatny gabinet fizjoterapeutyczny w Łodzi.
Powodem zainstalowania urządzenia do przyjmowania płatności bezgotówkowych w jej firmie były wymagania klientów. Ale nie tylko. „Drugim powodem zainstalowania terminala płatniczego było moje bezpieczeństwo. Nie chciałam jeździć do banku z gotówką przy sobie.” – mówi Aneta Zientkiewicz.
Jak przyznaje od momentu kiedy wprowadziła możliwość płacenia bezgotówkowo zwiększyła się liczba klientów jej gabinetu. Nadal jednak większość osób płaci gotówką, ale wyraźnie wzrasta liczba płatności bezgotówkowych.
Obserwacje pani Anety potwierdzają wyniki badań przedsiębiorców przeprowadzone przez Mastercard. Prawie połowa (49%) badanych przedsiębiorców zauważa, że liczba transakcji dokonywanych kartami przez ich klientów wzrosła w ciągu ostatniego roku. Taki sam odsetek ankietowanych jest zdania, że posiadanie terminala pozytywnie wpłynęło na rozwój ich biznesu. Wyniki badania sugerują, że koszty nie są już przeszkodą w instalacji terminala płatniczego.
Aneta Zientkiewicz skorzystała z programu Fundacji Polska Bezgotówkowa, który zwalania przedsiębiorców na rok z opłat za terminal i jego używanie. „Po zakończeniu zwolnienia z opłat za posiadanie terminala na pewno z niego nie zrezygnuję. Moi klienci nie wyobrażają sobie teraz powrotu do płacenia gotówką” – mówi właścicielka prywatnego gabinetu fizjoterapeutycznego w Łodzi.