Kongres FTB: technologia powinna być wyborem człowieka, a nie jego obowiązkiem
„Ciągle ważne są relacje miedzyludzkie, ciągle musimy dbać o komunikację między sobą. Technologia, miejmy nadzieję nam w tym pomoże.” – mówi Karol Mazurek.
Użytkownik musi rozumieć technologię
Jego zdaniem banki muszą edukować klientów i dostarczać mu nowe usługi oparte o technologie w ten sposób aby klient czuł się dobrze zaopiekowanym.
Edukacja jest też potrzebna po to aby klienci dokonywali dobrych dla nich wyborów.
Potrzebne właściwe regulacje
W opinii Karola Mazurka nawet jeśli w wyniku rozwoju technologii placówki bankowe będą zanikały to i tak technologie będą służyły do komunikowania się klientów z człowiekiem, pracownikiem banku.
Wiceprzewodniczący FTB twierdzi, że regulacje nie nadążają za szybkim rozwojem technologii.
Najgorsze byłoby wprowadzenie przepisu podobnego do RODO, gdzie konsument musiałby za każdym razem zaznaczyć, że jest świadomy obecności algorytmu bazującego na sztucznej inteligencji, który wykorzystuje dane udostępnione przez użytkownika – wskazuje Karol Mazurek.