Kompleksowe rozwiązania Sygnity dla bankowości – automatyzacja, płatności, raportowanie
Payment Hub (PH) to zaawansowany, modułowy system umożliwiający kompleksową obsługę płatności i rozliczeń w wielu kanałach oraz obszarach biznesowych. Stanowi efektywną platformę wymiany komunikatów płatniczych, obsługując zarówno krajowe, jak i transgraniczne przepływy międzybankowe oraz komunikaty w ramach wewnętrznej infrastruktury banku. PH wspiera pełną automatyzację procesów przygotowania, wysyłki i odbioru płatności, a także umożliwia ręczne tworzenie komunikatów za pomocą intuicyjnych edytorów oraz generatorów reakcyjnych.
System pozwala na elastyczne przetwarzanie płatności według różnych kryteriów, takich jak:
- rodzaj komunikatów (płatności, informacje, reklamacje),
- system rozliczeniowy (Elixir, Euro Elixir, SEPA, SWIFT, TARGET2, SORBNET3, a w przyszłości Elixir-XML),
- kierunek transakcji (płatności wychodzące, przychodzące, międzyoddziałowe).
Tryb pracy operatora może być w pełni dostosowany do potrzeb organizacji – od całkowicie ręcznego (wszystkie operacje są inicjowane i akceptowane przez użytkownika), po niemal całkowicie automatyczny, wymagający interwencji operatora jedynie w przypadku niestandardowych zdarzeń.
Moduł SORBNET3
Moduł obsługi płatności wysokokwotowych jest częścią platformy PH i umożliwia obsługę systemu SORBNET3. Zapewnia również komunikację w trybie A2A z modułem MMS3 utrzymywanym przez NBP.
Moduł Konwerter MT/MX
Konwerter MT/MX umożliwia dwukierunkową konwersję komunikatów pomiędzy formatami MT a XML (zgodnym ze standardem ISO 20022). Zaimplementowane reguły translacyjne pozwalają na obsługę konwersji w systemach SWIFT (CBPR+), TARGET2 (RTGS) oraz pomiędzy SORBNET2 a SORBNET3.
Rozwiązanie przeznaczone jest dla działów banku zajmujących się rozliczeniami i płatnościami, których systemy back-office nie wspierają jeszcze standardu ISO 20022 lub wspierają go tylko częściowo.
Konwerter MT/MX przeszedł z sukcesem atestację SWIFT i jako pierwszy polski produkt został wymieniony na stronie internetowej https://www.swift.com/standards/iso-20022/iso-20022-payments-financial-institutions/iso-20022-self-attestation-tests-payments?page=3 jako zgodny z CBPR+.
Płatności Natychmiastowe
Rozwiązanie umożliwia wdrożenie w systemie informatycznym banku płatności natychmiastowych Express Elixir i Euro Express Elixir.
Podstawowe moduły to:
- Adapter Express Elixir.
- Adapter Euro Express Elixir.
- Adapter VoP (Verification of Payee).
Rozwiązanie pozwala na:
- łatwe i szybkie wdrożenie nowych płatności,
- niezwłoczne przekazanie zlecenia płatniczego od klienta do systemu rozliczeniowego,
- natychmiastową autoryzację transakcji i udostępnienie środków pieniężnych odbiorcy (klientowi banku) po otrzymaniu informacji o realizacji zlecenia,
- ułatwia realizację trybu 24/7/365 (również podczas niedostępności systemu centralnego),
- integrację z aplikacjami biznesowymi banku w najwygodniejszy dla banku sposób (rozbudowane zdolności mediacyjne),
- zapewnia łatwą eksploatację i monitoring (m.in. archiwum komunikatów przesłanych między bankiem a systemem rozliczeniowym, moduł kontroli rozliczeń – raporty, zestawienia, obsługa plików rekoncyliacyjnych, moduł monitorowania płynności).
Oferujemy pełne wsparcie w zakresie:
- analizy wymaganych zmian w systemach banku,
- opracowania architektury,
- szkolenia użytkowników ,
- wsparcia testów integracji z KIR,
- asysty przed i po wdrożeniu,
- serwis w modelu 24/7/365.
Platforma FlexiServices (FS)
To autorski framework Sygnity, który wraz z dedykowaną metodyką wytwarzania oprogramowania umożliwia szybkie i elastyczne dostarczanie rozwiązań w pełni odpowiadających na potrzeby klientów, zarówno on-premise, jak i w chmurze, bez konieczności modyfikacji kodu.
Portfolio wdrożeń FS zostało poszerzone o FlexiPI – narzędzie wspierające raportowanie do KAS/CESOP oraz FlexiMatch – innowacyjne rozwiązanie do rozliczeń Nostro, charakteryzujące się dynamicznymi regułami uzgodnień i skutecznością automatyzacji powyżej 98%.
Nowością w rodzinie FS jest FlexiK – kompleksowy system automatyzujący obsługę zajęć wierzytelności, zapytań z systemu Ognivo2 oraz żądań KAS w ramach STIR, integrujący portal komunikacyjny, operatorski, silniki wykonawcze oraz generator pism i raportów. Obecnie rozwijamy moduły oparte o AI, wspierające predykcję i podejmowanie decyzji operatorskich.
Jeśli w Państwa organizacji funkcjonują rozwiązania wymagające modernizacji lub optymalizacji procesów biznesowych, zapraszamy do kontaktu pod adresem flexi@sygnity.pl – platforma FS umożliwia szybkie przygotowanie nowoczesnych i efektywnych rozwiązań, dostosowanych do indywidualnych potrzeb instytucji finansowych.
SPID
To jeden proces, jedna platforma, jedno źródło danych dla wielu departamentów w jednej instytucji.
Banki są zobligowane do przygotowania od kilkuset to kilku tysięcy sprawozdań dla różnych instytucji nadzorczych (EBA, KNF, NBP, BFG, MF). Informacje te często pochodzą z wielu różnych źródeł danych i muszą być przygotowane i zatwierdzane przez kilka departamentów, które – nie mając wspólnej platformy – tworzą własne, wąsko specjalizowane rozwiązania. Prowadzi to do sytuacji, w której większość analityków, pracujących w poszczególnych departamentach banku, zajmuje się obsługą samego procesu, zamiast analizą danych i pracami rozwojowymi. W rezultacie zamiast skoncentrować się na rozwoju biznesu, organizacja koncentruje się na wykonaniu zadań operacyjnych.
SPID jako kompleksowa platforma spełnia wszystkie wymogi nowoczesnego raportowania i gwarantuje bezpieczeństwo spełnienia wymagań nadzorczych.
Pozwala na:
- Pełną automatyzację procesu sprawozdawczego od danych źródłowych do gotowych raportów.
- Zintegrowanie w jednym miejscu zestawu danych wykorzystywanych w kalkulacji narzutów i wskaźników regulacyjnych.
- Uproszczenie i zautomatyzowanie procesu kalkulacji wymogów kapitałowych i ich raportowania.
- Udostępnienie analitykom narzędzia skracającego proces sprawozdawczy i podnoszący efektywności przeprowadzanych analiz.
- Zachowanie pełnej przejrzystości i audytowalności procesu kalkulacyjnego i sprawozdawczego.
- Przeprowadzenie procesu stress-testów z wykorzystaniem integralnego modułu.
Platforma SPID to jedno rozwiązanie obejmujące:
- SPID ITS-XBRL – pakiety sprawozdawcze dla NBP, KNF, BFG – oparte na standardzie ITS-XBRL oraz XML.
- SPID BASEL V– automatyzacja sprawozdawczości ostrożnościowej – silniki kalkulacji zgodnie z CRR3.
- SPID KG/AKG – automatyzacja sprawozdawczości finansowej – Księga Główna / Analityczna Księga Główna.
- SPID NB3 – automatyzacja sprawozdawczości NB300/MB300 – zgodnie z wymaganiami NBP.
- SPID BFG – automatyzacja wyliczania kwot gwarantowanych oraz innych raportów dla BFG (w tym PRIUL, Resolution).
- SPID BPN – automatyzacja wyliczania bilansu płatniczego – zgodnie z wymaganiami NBP.
- SPID IRRBB – automatyzacja sprawozdawczości ostrożnościowej w zakresie ryzyka stopy procentowej w księdze bankowej.
- SPID ESG – automatyzacja raportowania zrównoważonego rozwoju wg taksonomii EBA ESG.
- SPID DIH – Data Integration Hub – moduł ETL integracji danych źródłowych instytucji z modułami SPID.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną funkcjonalnością naszych rozwiązań na www.spid.pl
lub przesłanie zapytania na adres info-spid@sygnity.pl.
CICD bez bólu – jak zautomatyzować wdrożenia i odzyskać czas na kawę
Czy wyobrażasz sobie proces CICD, który zaczyna się od zmiany wykonanej przez dostawcę systemu, a kończy wdrożeniem poprawki na produkcji – bez Twojego udziału w odbiorze kodu, bez ręcznego wdrażania, bez stresu?
Brzmi nierealnie? A jednak to możliwe.
Jak to działa? Dostawcy oprogramowania przygotowują zmiany, które po zatwierdzeniu automatycznie trafiają do Twoich repozytoriów. Ty decydujesz, kiedy je zbudować, zainstalować i przetestować w swoich środowiskach. Na końcu Twój biznes akceptuje zmianę, która trafia na produkcję – również automatycznie.
W międzyczasie system wykonuje testy regresji i bezpieczeństwa – w tle, najczęściej w nocy. Ty widzisz tylko raporty z błędami, jeśli się pojawią.
Co z konfiguracją? Adaptacja procesu CICD do nowej aplikacji trwa zaledwie dwa dni. Co więcej – ani Ty, ani Twój dostawca nie potrzebujecie specjalistów od programowania pipeline’ów czy pisania testów automatycznych. W naszym rozwiązaniu nie trzeba tego robić.
To idealna propozycja dla tych, którzy wolą kliknąć „zatwierdź” i wrócić do kawy, zanim ta wystygnie.
ZARZĄDZANIE GOTÓWKĄ
Od lat wspieramy naszych klientów w obszarze zarządzania gotówką, dostarczając najwyższej klasy usługi oraz urządzenia i oprogramowanie optymalizujące procesy zarówno w oddziałach bankowych, sortowniach (w zgodności z NBP i ECB), jak i sieciach handlowych. W obszarze bankowości korporacyjnej, współpracując z liderami rynku światowego, dostarczamy nowoczesne rozwiązania, tj. wpłatomaty back-office, które automatyzują i optymalizują logistykę gotówki.
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą automatyki bankowej na stronie https://www.sygnity.pl/zarzadzanie-gotowka
EKSPERCI IT DLA SEKTORA FINANSOWEGO – WIĘCEJ NIŻ TECHNOLOGIA
W świecie, w którym tempo zmian technologicznych dorównuje dynamice regulacji, kluczem do sukcesu instytucji finansowych staje się nie tylko innowacyjność, lecz przede wszystkim partnerstwo z ekspertami, którzy rozumieją specyfikę branży.
Nasz dedykowany interdyscyplinarny zespół analityków, deweloperów i testerów wspiera od lat banki, ubezpieczycieli i instytucje płatnicze w projektach, które łączą bezpieczeństwo, zgodność z przepisami i efektywność operacyjną.
Pracujemy w metodyce Scrum, z możliwością bezpośredniego dołączenia do zespołów projektowych klienta, co skraca czas wdrożeń i zwiększa przejrzystość prac. Dla maksymalnej efektywności stosujemy model integracji eksperckiej – nasi specjaliści pracują ramię w ramię z zespołami klienta, wdrażając najlepsze praktyki i dzieląc się doświadczeniem.
Nasze doświadczenie obejmuje m.in. rozwój i dostosowanie systemów centralnych banków do nowych wymogów regulacyjnych, obsługę procesów kredytowych i rozliczeniowych, a także kompleksowe testowanie aplikacji.
Współpraca z nami to gwarancja:
- szybkiego startu projektu dzięki gotowym kompetencjom,
- wysokiej jakości rozwiązań dzięki dojrzałym procesom testowania,
- bezpieczeństwa i zgodności dzięki znajomości regulacji sektora finansowego,
- transparentnej komunikacji i zwinnego podejścia do zmian.
Technologia nabiera wartości wtedy, gdy realnie wspiera strategię biznesową – my wiemy, jak to zrobić.