Kolejne Banki Spółdzielcze SGB z trwałym nośnikiem

Kolejne Banki Spółdzielcze SGB z trwałym nośnikiem
Źródło: SGB-Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W 2022 roku SGB-Bank i Banki Spółdzielcze SGB kontynuują wdrażanie platformy Moje Dokumenty SGB dostarczonej przez firmę Hitachi Europe oraz Basement.

Obecnie do usługi przystąpiło już 70 Banków Spółdzielczych z Grupy użytkujących wszystkie systemy centralne w Grupie SGB tj. zapewnionych przez Asseco, Novum, Softnet, I-BS oraz Saba Service.

Zrzeszeniowe rozwiązanie Trwałego Nośnika oparte jest na technologii macierzy WORM firmy Hitachi.  Technologia ta jest powszechnie stosowana przez polski sektor bankowy.

Jeden z kluczowych elementów procesu cyfryzacji bankowości

Trwały nośnik w SGB jest jednym z kluczowych elementów procesu cyfryzacji bankowości i umożliwia bankom m.in.:

  • Znaczące obniżenie kosztów w obszarze dystrybucji obowiązkowej komunikacji do swoich klientów, obejmującej m.in. zmiany regulacji, zmiany taryf i prowizji czy dystrybucja zestawień PAD.
  • Wdrożenie elektronicznych procesów sprzedaży zdalnej, np. konta na selfie. Wkrótce również kredytu gotówkowego online dzięki integracji z systemem Platforma SGB zapewniając dzięki temu elektroniczny obieg dokumentów pomiędzy Bankami a ich klientami.

Czytaj także: SGB-Bank i Atende wprowadzają trwały nośnik w Grupie SGB >>>

Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA odpowiedzialny za pion IT, oceniając wdrożenie platformy Moje Dokumenty SGB, podkreśla znaczenie tej usługi dla relacji banków z klientami:

– Procesy elektronicznej dystrybucji dokumentów i „zdalne” kontakty z klientami to w dzisiejszej rzeczywistości bezdyskusyjna konieczność. Nie chodzi już tylko o koszty, ale też wygodę klienta.

Zwracam też uwagę, że dzięki funkcjom trwałego nośnika ograniczamy ślad węglowy generowany przez banki, co ma ogromne znaczenie w kontekście naszej biznesowej odpowiedzialności za stan planety.

Moje Dokumenty SGB to jednocześnie kolejny krok w realizacji strategii „Otwieramy przyszłość”, która jest dla banków spółdzielczych SGB dokumentem przełomowym, decydującym o ich technologicznej pozycji przez następne dekady.

Tadeusz Woszczyński, Country Manager Hitachi Europe Ltd. – prowadzący firmę Hitachi Europe w Polsce, Austrii i Europie Centralno-Wschodniej:

– Cieszymy się, że z usługi Moje Dokumenty SGB opartej o technologie Hitachi i Basement korzysta już 70 banków w Grupie SGB, a liczba użytkowników cały czas wrasta. Należy zwrócić uwagę, iż zaimplementowana w banku macierz WORM daje ogromne możliwości rozwoju i może być bazą do dalszej cyfryzacji zrzeszenia SGB. Nasza technologia umożliwia bowiem wdrożenie w przyszłości zrzeszeniowej teczki elektronicznej jako bezpiecznego repozytorium, bezpiecznej wymiany plikowej między bankami zrzeszonymi, a także między bankiem a klientem. Co najważniejsze umożliwia ona cyfryzację procesów wewnętrznych i dokumentacji dla Banków Spółdzielczych SGB, a co za tym idzie implementacji strategii ESG w tych bankach co jest jednym z najważniejszych zagadnień 2022 roku.

Robert Tórz, wiceprezes Zarządu Basement Sp. z o.o.:

– Rozwiązanie zrzeszeniowe to przede wszystkich skuteczność w obszarze komunikacji z klientem poprzez cyfryzację. Dzięki usłudze Banków Zrzeszających, Banki Spółdzielcze mają dostęp do nowoczesnej technologii w przystępnej cenie, przy minimum formalności i braku konieczności ponoszenia nakładów na własną infrastrukturę IT. To duży projekt, który wspólnie realizujemy i zamierzamy dalej rozwijać w przyszłości. Przykładem tego jest współpraca platform Moje Dokumenty SGB z Platformą SGB czy zdalnymi kanałami elektronicznymi jak bankowość mobilna SGB Mobile. To umożliwia oferowanie nowoczesnych produktów jak kredyt online czy konto na selfie bez użycia papieru czyli w pełni „paperless”.

Dodatkowym atutem tego systemu jest to, że jest w pełni niezależny od systemów centralnych i bankowości elektronicznej wykorzystywanej w danym banku. Możliwa jest oczywiście także dodatkowa integracja z systemami zewnętrznymi wg. potrzeb i wymagań banków. Ważnym aspektem z punktu widzenia biznesowego jest również fakt, że koszty funkcjonowania Moich Dokumentów SGB dla każdego banku spadają wraz ze wzrostem liczby wdrożeń. Dzięki temu wspólnemu działaniu im więcej banków korzysta z zaproponowanego przez SGB-Bank rozwiązania, tym jest ono tańsze w eksploatacji dla każdego z nich.

Źródło: SGB-Bank SA, Hitachi Europe Ltd., Basement