KNF zatwierdziła prospekt emisyjny Canal+ Polska, wartość oferty publicznej może wynieść do ok. 1,3 mld zł
Akcjonariusze Canal+ Polska chcą sprzedać w ofercie publicznej do 21,62 mln akcji spółki, a cena maksymalna jednego waloru została ustalona na 60 zł – podała spółka w prospekcie emisyjnym. Wartość oferty publicznej może wynieść do ok. 1,3 mld zł. Budowa księgi popytu rozpocznie się we wtorek i potrwa do 9 listopada.
Oferta obejmuje istniejące akcje będące w posiadaniu TVN Media oraz Liberty Global Ventures Holding. Główny akcjonariusz, Groupe Canal+ (część koncernu Vivendi), posiada obecnie ok. 51 proc. kapitału zakładowego spółki, TVN Media ok. 32 proc., a Liberty Global ok. 17 proc. Groupe Canal+ nie planuje sprzedaży akcji.
Czytaj także: CANAL+ Polska złożył prospekt emisyjny w KNF >>>
Budowa księgi popytu w ofercie rozpocznie się we wtorek i potrwa do 9 listopada. Zapisy dla inwestorów indywidualnych odbędą się w dniach 4-9 listopada, a dla instytucjonalnych w dniach 10-13 listopada. 10 listopada (do godz. 9.00) ustalona ma zostać ostateczna liczba akcji oferowanych oraz cena.
Zakładany dzień debiutu na GPW to 23 listopada
Spółka chce, by do inwestorów indywidualnych trafiło do ok. 10 proc. akcji oferowanych.
Akcjonariusz kontrolujący spółkę zobowiązał się do nie sprzedawania papierów spółki w okresie 360 dni do oferty, a akcjonariusze sprzedający akcje w ofercie publicznej nie będę sprzedawać kolejnych walorów w okresie 180 dni.
Przychody spółki w pierwszym półroczu 2020 roku
W pierwszym półroczu 2020 roku przychody spółki wzrosły rok do roku do 1,19 mld zł z 1,11 mld zł rok wcześniej, a zysk netto zwiększył się do 121 mln zł z 30,8 mln zł. Spółka podała, że wynik netto przed rokiem został obciążony przez utratę wartości znaku towarowego „n” w kwocie 81 mln zł.
EBITDA w pierwszym półroczu wzrosła o 30 proc. do 254,5 mln zł.
Grupa wypracowała w pierwszych sześciu miesiącach roku 442,5 mln zł środków z działalności operacyjnej. Rok wcześniej było to 177,6 mln zł. Na koniec czerwca Canal+ Polska dysponował 32,6 mln zł środków pieniężnych.
2,703 mln klientów na koniec czerwca
Spółka na koniec czerwca miała 2,703 mln klientów, o 0,6 proc. więcej niż na koniec 2019 roku. Z tego 2,374 mln stanowili tzw. klienci bezpośredni, czyli posiadający aktywne usługi abonenckie spółki. Pozostała grupa to klienci pakietów kanałów premium i usług Canal+ w modelu dystrybucji hurtowej.
Średnie miesięczne przychody od klienta bezpośredniego Canal+ Polska wyniosły w pierwszym półroczu 64,5 zł, podczas gdy rok temu było to 62,7 zł.
Dywidenda na poziomie 75 proc. skonsolidowanego skorygowanego zysku netto
Spółka zakłada wypłaty dywidend na poziomie 75 proc. skonsolidowanego skorygowanego zysku netto (z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych). Pierwsza dywidenda ma zostać wypłacona do połowy 2021 r. z zysku za rok 2020.
Rolę globalnych współkoordynatorów i współzarządzających księgą popytu w ofercie publicznej Canal+ Polska będą pełnić BofA Securities i JP Morgan Securities, a rolę współprowadzącego księgę popytu i firmy inwestycyjnej – Santander Biuro Maklerskie.
Canal+ Polska nie planuje finansowania się z giełdy, zainteresowany przejęciami
Canal+ Polska podtrzymuje dotychczasową politykę finansową i nie planuje finansowania się z giełdy, choć pozostaje nadal będzie poszukiwać ewentualnych celów akwizycyjnych, poinformowali także przedstawiciele spółki.
„Podtrzymujemy naszą dotychczasową politykę finansową i nie planujemy finansowania się z giełdy” – powiedziała prezes Canal+ Polska Edyta Sadowska podczas wideokonferencji.
Canal+ Polska po przejęciu 70% udziałów w spółce Kino Świat nadal będzie aktywne na rynku przejęć.
„Patrzymy na rynek, który jest nadal mocno pofragmentowany i być może pojawią się nowe możliwości. Jeżeli będą sensowne dla nas, to zdecydowanie postaramy się je rozpatrzyć. Są trzy główne pola zainteresowań dla nas – to przede wszystkim kontent, tak jak zrobiliśmy to z Kino Światem, technologia, jako że wierzymy, iż ona jest bardzo ważną częścią, bo one będą dalej głównym driverem tego sektora, a trzecim obszarem jest dystrybucja” – dodał wiceprezes ds. finansowych Canal+ Polska Frédéric Berardi.
Jego zdaniem, rok 2020 wydaje się mocny zarówno pod względem przychodów, poziomu wyniku EBITDA, jak i marży.
„W naszej ocenie, marża nieco poprawi się w stosunku do ubiegłego roku, i nie ma jakiś szczególnych wydarzeń, których można by się spodziewać w tym roku” – dodał Berardi.
Mimo pandemii sytuacja na rynku będzie się poprawiała?
Zdaniem przedstawicieli spółki, pomimo pandemii sytuacja na rynku będzie się poprawiała w kolejnych okresach.
„Jesteśmy pozytywnie nastawieni do wskaźników makroekonomicznych i uważamy, że te wskaźniki odbudują się po COVID-19. Oczywiście, z pewnym opóźnieniem i na pewno nie wzrosną do poziomu 4% PKB, ale wierzymy, i tak pokazują badania rynkowe, że po pandemii powinniśmy oczekiwać co najmniej 2-proc. wzrostu w kolejnych latach. […] Patrzymy jednak w dłuższej perspektywie i wierzymy, że one w dłuższym terminie wrócą do stanu, może nie sprzed, ale równie pozytywnego wzrostu gospodarczego szczególnie w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej” – powiedziała Sadowska.
Canal+ Polska jest operatorem Platformy Canal+, oferującej pakiety, które obejmują zarówno własne kanały telewizyjne jak i kanały podmiotów trzecich, jak również nowo wprowadzonej usługi streamingowej Canal+ (OTT). Pakiety telewizyjne są oferowane we wszystkich segmentach cenowych rynku płatnej telewizji, ze szczególnym uwzględnieniem segmentu premium. Canal+ Polska jest również zaangażowana w dystrybucję filmów za pośrednictwem swojej spółki zależnej – Kino Świat, jednego z wiodących dystrybutorów filmów w Polsce.