Klienci Raiffeisen Polbank coraz chętniej płacą mobilnie
- Ponad 1000 osób ściągnęło aplikację R-Mobi, którą Raiffeisen Polbank udostępnił użytkownikom kart kredytowych do obsługi mobilnych płatności;
- Cztery razy więcej użytkowników aplikacji R-Mobi korzysta z systemu Android niż z systemu iOS.
Raiffeisen Polbank, jeden z pionierów bankowości mobilnej w Polsce, po uruchomieniu płatności NFC wprowadza aplikację R-Mobi, opartą o rozwiązania Mastercard Mobile.
Klienci Raiffeisen Polbank, używający aplikacji R-Mobi, mają możliwość płacenia telefonem komórkowym za wiele codziennych transakcji. R-Mobi umożliwia szybki dostęp do wielu przydatnych aplikacji, pogrupowanych w kilka obszarów, jak: komunikacja miejska, parkowanie, doładowanie telefonu, płatności za rachunki czy akceptacja płatności. W R-Mobi można regulować wysokość dziennego limitu transakcji mobilnych, sprawdzać historię transakcji, zarządzać kodem mPIN, który jest niezbędny do dokonywania transakcji mobilnych, a także ustawiać domyślną lokalizację. Aplikacja pozwala na łatwe odszukanie usług partnerów oferujących mobilne usługi. Klienci banku nie muszą np. wiedzieć, kto w danej okolicy dostarcza usługę związaną choćby z parkowaniem – aplikacja R-Mobi im w tym pomoże, odnajdując właściwego partnera. Wśród partnerów znaleźli się m.in. uPaid, SkyCash, CallPay czy mPay.
Dzięki usłudze można zapłacić za parkowanie w wielu miastach: Białymstoku, Chełmnie, Chorzowie, Częstochowie, Gdańsku, Gdyni, Helu, Krynicy Morskiej, Łodzi, Oleśnicy, Ostrołęce, Pabianicach, Sopocie, Szczecinie, Świnoujściu, Wałbrzychu, Warszawie i Wrocławiu.
Z kolei za bilety komunikacji miejskiej można zapłacić telefonem w: aglomeracji katowickiej, aglomeracji trójmiejskiej, Białej Podlaskiej, Bydgoszczy, Częstochowie, Gorzowie Wielkopolskim, Grudziądzu, Inowrocławiu, Jeleniej Górze, Koninie, Legnicy, Lublinie, Łodzi, Ostrowie Wielkopolskim, Płocku, Poznaniu, Puławach, Radomiu, Rzeszowie, Stalowej Woli, Suwałkach, Swarzędzu, Warszawie, Wrocławiu, Zamościu i Zduńskiej Woli.
Kilka miesięcy od uruchomienia usługi bank odnotował ponad 1 000 pobrań aplikacji do obsługi mobilnych płatności R-Mobi. Większość, bo aż 80% użytkowników R-Mobi, korzysta z systemu Android, pozostali – z iOS. Płatności mobilne można realizować także poprzez system automatycznej obsługi telefonicznej IVR (ang. Interactive Voice Response) i w trybie tekstowym, wpisując w telefonie specjalny kod.
Z usługi płatności mobilnych może korzystać posiadacz dowolnego telefonu komórkowego i jednej z takich kart kredytowych MasterCard Raiffeisen Polbank, jak: Praktyczna, Komfortowa, Prestiżowa, Raiffeisen Polbank Dzieciom i Raiffeisen Polbank T-Mobile. Wystarczy złożyć w banku – pod numerami telefonicznymi 801 822 822 lub 22 3 822 822 – dyspozycję włączenia usługi. Po złożeniu dyspozycji od razu można przystąpić do nadania niezbędnego do obsługi mobilnych transakcji mPIN-u. Nie ma konieczności dodawania karty oddzielnie u każdego z partnerów obsługujących płatności mobilne -wystarczy rejestracja w banku. Rozwiązanie przygotowane przez Raiffeisen Polbank nie wymaga zasilania wirtualnych portmonetek, bo transakcje dokonywane są bezpośrednio w ciężar karty kredytowej. Nie ma więc problemu z dodatkowymi opłatami za korzystanie z takich portmonetek, a także ewentualnym wycofywaniem z nich pieniędzy.
Dla osób zainteresowanych skorzystaniem z usługi Raiffeisen Polbank przygotował promocję – do końca maja bank nie pobiera opłat za usługę. Po tym terminie opłata za usługę wyniesie 2 zł miesięcznie.
Źródło: Raiffeisen Bank Polska S.A.