Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
SafeBank 2025
9 grudnia 2025 r.
Pozostało:
3dni
15godzin
16minut
II Kongres Bankowości Zrównoważonego Rozwoju 2025
10 grudnia 2025 r.
Pozostało:
4dni
15godzin
16minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
101dni
15godzin
16minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Technologie i innowacje

Klienci Aion Banku chcą Blika i chcą inwestować w spółki nowej gospodarki

15.09.2021 12:36 Robert Lidke | aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Klienci Aion Banku chcą Blika i chcą inwestować w spółki nowej gospodarki
Fot. Aion Bank
Podczas Europejskiego Kongresu Finansowego rozmawiamy Karolem Sadajem dyrektorem zarządzającym Aion Banku, miesiąc po rozpoczęciu w Polsce działalności tego pierwszego w naszym kraju banku subskrypcyjnego.

Robert Lidke: W planach Aion Banku, który wystartował w Polsce miesiąc temu było pozyskanie na koniec roku 30 tysięcy klientów w Polsce. Jaki jest stan na dzień dzisiejszy wykonania tego zamierzenia?

Karol Sadaj: Idzie nam bardzo dobrze. W pierwszym miesiącu działalności pozyskaliśmy 10 tysięcy klientów i zebraliśmy z rynku 0,5 mld złotych depozytów.

Oczywiście jesteśmy zadowoleni z tego startu, ale to jest dopiero początek naszej drogi. Teraz będziemy działać na dużo większą skalę i zachowujemy pokorę. 

Z jakich usług najchętniej korzystają pozyskani do tej pory przez bank klienci?

Nasza oferta, która jest odpowiedzią na inflację jest najbardziej popularna wśród użytkowników, są to konta oszczędnościowe i możliwość globalnych inwestycji, dającą łatwość inwestowania na całym świecie w ramach naszej platformy. To są dwie funkcjonalności, z których najczęściej korzystają nasi użytkownicy.

Dużą popularnością cieszy się też wymiana walut bez dodatkowego spreadu i prowizji, po kursie międzybankowym – zwłaszcza w płatnościach kartą, ale również wypłacie gotówki i przelewach.

A czy wiecie, który segment jest najbardziej popularny wśród trzech możliwych modeli inwestowania, jakie bank proponuje?

Jeśli chodzi o portfele inwestycyjne, to przy otwarciu produktu przeprowadzamy wśród klientów ankietę. Jest ona tak opracowana, że klient sam definiuje swój poziom ryzyka, na tej podstawie proponujemy możliwości inwestycyjne.

Więc jeśli poziom ryzyka oczekiwany przez klienta będzie bardzo konserwatywny i zachowawczy, to otrzymuje rekomendację konta oszczędnościowego.

Przy wyższych ryzykach mamy do wyboru trzy portfele: „Tarcza inflacyjna”, „Globalne inwestycje” i portfel „Nowa Rzeczywistość”. Ten ostatni jest obecnie najczęściej wykorzystywany.

Czyli są to inwestycje głównie w spółki technologiczne?

Są to spółki technologiczne, spółki związane z robotyką, zieloną energią ‒ klienci uważnie przyglądają się tym wszystkim zmianom, które zachodzą w naszej nowej post pandemicznej rzeczywistości. Widać już, że jest to najbardziej przyszłościowych portfel i ma najwięcej użytkowników.

Czytaj także: Aion Bank oficjalnie wystartował w Polsce, jaką ofertę przygotował?

A czy w jakiś sposób uzyskaliście wiedzę na temat swoich klientów? Na przykład, jeśli chodzi o ich wiek, poziom zarobków itd.?

Przede wszystkim widzimy, że są użytkownikami smartfonów, bo nasze konto jest w pełni mobilne. Na razie jest to grono głównie męskie, ale chcielibyśmy, aby więcej kobiet zakładało nasze konto i więcej kobiet  inwestowało, bo jest tu duża dysproporcja. 

Wierzymy, że nasza propozycja inwestycyjna jest na tyle intuicyjna i przyjazna, że może zainteresować osoby, które jeszcze nie były obecne na rynkach kapitałowych. 

A jakie są pierwsze problemy? Czy coś, co was zdziwiło, zaskoczyło podczas pierwszego miesiąca działania banku?

Zaskoczyło nas bardzo duże zainteresowanie naszą ofertą, już od pierwszego dnia działalności. Pojawiało się dużo pytań o wszelkie aspekty naszej bankowości, o nasze  belgijskie pochodzenie, gdzie są gwarancje bankowe i co to w praktyce oznacza. 

Na początku było znacznie więcej pytań niż obecnie. Otwarcie mówiliśmy jak wygląda nasza struktura w Polsce, jak działamy w ramach polskiego prawa, z polskim oddziałem bankowym.

A co z polskim nadzorem bankowym, czy są jakieś problemy?

Żeby otworzyć polski oddział musieliśmy mieć zgodę polskiego nadzorcy. Więc jesteśmy z nim w stałym dialogu, mamy dobre relacje.

A jeśli chodzi o konkurencję? Czasami ze środowiska bankowego słychać opinie przestrzegające klientów przed różnymi firmami technologicznymi, które wchodzą na polski rynek.

Jesteśmy bankiem, więc gwarantujemy bezpieczeństwo. Co wybrzmiało na  EKF, usłyszałem wiele miłych słów od polskich bankowców. Wszyscy mówią, że bardzo nam kibicują i że podoba się im ten w pełni cyfrowy model bankowania.

W kontekście dyskusji pojawiają się pytania nt. zasadności istnienia stacjonarnych placówek bankowych. Czy powinny być zamykane,jak powinny wyglądać, a my jako w pełni cyfrowy bank w ogóle nie mamy oddziałów i rynek odbiera to jako ciekawy eksperyment, któremu wszyscy się uważnie przyglądają. Z życzliwością.  

Jakie są nowe pomysły dotyczące dalszego rozwoju Aion Banku?

Użytkownicy proszą nas o BLIK. I pracujemy nad wprowadzeniem go do naszej oferty. Mamy już polskie konta, polskie umowy, potrzebujemy jeszcze BLIK-a, bo to jest jedno z najczęściej zadawanych pytań przez naszych użytkowników. 

Tydzień temu wprowadziliśmy pożyczki gotówkowe. Użytkownik, który wejdzie na naszą stronę, może aplikować o pożyczkę, w kwocie do 90 tys. złotych, do 84 miesięcy. Może ją dostać na konto nawet w 30 minut, jeśli posiada konto w Aion Banku. 

W naszym „DNA” jest cyfrowość, dlatego chcemy, aby wszystkie procesy były mobilne. Pierwszy miesiąc pokazał, że tego właśnie oczekują klienci. 

Kiedyś okres wakacji nie był najlepszym momentem startu biznesowego, ale dzisiaj użytkownicy mają więcej czasu podczas wakacji i mogą w wolnej chwili przez smartfon, np. będąc na plaży, założyć konto. Wyniki pokazują, że to była dobra decyzja, aby właśnie w tym momencie uruchomić bank.  

Źródło: aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Aion BankBLIKESG / Environmental, Social and corporate GovernanceEuropejski Kongres Finansowy / EKFInwestowanieKarol SadajLokatyRobert Lidke
Autor Robert Lidke
Źródło aleBank.pl
Partner działu
logo Systemy Wymiany Informacji

Polecamy

Spotkanie świąteczne środowiska bankowego – 4 grudnia ‘25. Tadeusz Białek. Źródło: ZBP
Wydarzenia
Spotkanie świąteczne środowiska bankowego, 4 grudnia ‘25
Świąteczny Portfel Polaków 2025
Z rynku finansowego
Świąteczny Portfel Polaków 2025: planujemy większe wydatki, choć realne koszty spadły
Adam Glapiński, grudzień 2025
Uncategorized
Prezes NBP: stopa na poziomie 4 proc. jest dobrym poziomem i może pozostać dłużej
Fitch Ratings napis na budynku
Gospodarka
Fitch utrzymał prognozę PKB Polski w 2026 roku na 3,2 proc., widzi jeszcze jedno cięcie stóp

Najnowsze

ZPF: IV Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Z rynku finansowego
ZPF zaprasza na IV. Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
napis OFE, tło banknoty
Z rynku finansowego
Aktywa OFE w listopadzie ’25 zmalały m/m o 0,1 proc. do 281,5 mld zł
wirtualny wykres na tle banknotów
Gospodarka
Wynik netto przedsiębiorstw niefinansowych wyniósł 153,2 mld zł w I-III kw. 2025 roku, dane GUS
Mikołaj Sobierajski, analityk rynku akcji w XTB.
Z rynku finansowego
Rynek kapitałowy wycenia wielkość obniżek stóp procentowych w 2026 roku
logo Citi na budynku
Kadry
Rada nadzorcza Citi Handlowego powołała wiceprezesa ds. detalu na kolejną kadencję
szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
Z rynku finansowego
Zapraszamy na szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
banknoty, klocki z napisem RPP
Z rynku finansowego
Eksperci o decyzji RPP: po intensywnych obniżkach stóp przerwa na początku ’26, potem lekkie cięcia
symbole % nad smartfonem w dłoni mężczyzny
Gospodarka
RPP zdecydowała o obniżce stopy referencyjnej do 4,00 proc.

Zobacz także

szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
Z rynku finansowego
Zapraszamy na szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
wirtualny ekran z napisem AI, obraz wirtualnego mózgu,
Technologie i innowacje
64 proc. CFO planuje w 2026 roku rozwijać kompetencje techniczne i częściej korzystać z AI
Joanna Erdman
ESG
ING przekazał 1 mln zł dla start-upów i młodych naukowców na innowacje wspierające zdrowie
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}