KIR: na zmianę rachunku bankowego zdecydowało się 10506 osób w II kwartale 2019 r.
W celu przeniesienia rachunku z dotychczasowego banku do innego, z wykorzystaniem obsługiwanego przez KIR systemu Ognivo, wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego. Za pośrednictwem systemu Ognivo klienci banków mają możliwość wydania dyspozycji przekazania środków czy przeniesienia zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, którego stajemy się klientem. Na wniosek klienta bank może dodatkowo przekazać informację o dokonanej zmianie rachunku bankowego wskazanym przez klienta instytucjom. Cały proces zajmuje zaledwie kilka dni i nie wymaga udziału klienta.
Na zamknięcie dotychczasowego rachunku w II kw. 2019 r. zdecydowało się 10479 osób
Liczba wniosków o przeniesienie rachunku bankowego z wykorzystaniem Ognivo w II kw. 2019 r. wyniosła 10 506. W tym samym okresie 2018 r. odnotowano 8 614 takich wniosków. Na zamknięcie dotychczasowego rachunku w II kw. 2019 r. zdecydowało się 10 479 osób, czyli ponad 99 proc. wszystkich wnioskujących o zmianę rachunku. Przeniesienia salda dokonały 9 633 osoby, tj. 92 proc. wnioskujących. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiło 612 osób, a o przeniesienie poleceń zapłaty – 407 osób.
Czytaj także: KIR: na zmianę rachunku bankowego w I kw. 2019 r. zdecydowało się 10676 osób >>>
Czym jest system Ognivo?
System Ognivo umożliwia bezpieczną i szybką komunikację on-line pomiędzy bankami a innymi podmiotami uprawnionymi do uzyskiwania informacji objętych tajemnicą bankową. Więcej informacji na stronie ognivo.pl.