Już milion Polaków dołączyło do Westwing

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

westwing.01.400x139Boom na e-commerce trwa. Obok ubrań, książek, kosmetyków i urządzeń elektronicznych Polacy chętnie kupują w sieci meble i akcesoria do domu.

Dużą popularnością cieszą się zakupy na portalu westwing.pl, oferującym produkty do wyposażenia i dekoracji domu. W ostatnich dniach liczba zarejestrowanych użytkowników Westwing przekroczyła 1 milion.

Westwing – nowy sposób zakupów w sieci

Założony w Niemczech w 2011 roku Westwing jest jednym z najszybciej rozwijających się start-upów w Europie. W zeszłym roku firma potroiła swoje dochody i podwoiła liczbę użytkowników, a jego założycielka – 29-letnia Delia Fischer, była dziennikarka magazynu „Elle” – została uznana za internetowego przedsiębiorcę roku w Niemczech. Co wyróżnia Westwing?

Codziennie pojawia się na stronie 5-10 nowych kolekcji sprzedażowych, które są dostępne przez 4-5 dni. Dzięki temu przez cały czas oferujemy nowe produkty i marki – wyjaśnia Tomasz Kasperski, dyrektor zarządzający Westwing Polska, dodając: Ten koncept przyjął się dotychczas w 12 krajach i łącznie Westwing ma już 15 milionów użytkowników.

W Polsce Westwing działa od 2,5 roku. W tym czasie firma pozyskała 1 milion użytkowników i sprzedała 470 tys. produktów – zarówno z oferty rodzimych producentów, jak i sprowadzanych z odległych krajów, m.in. Meksyku czy Tajlandii.

Polacy chcą kupować piękne i unikalne rzeczy do domu w dobrej cenie, nie ograniczają się wyłącznie do znanych, łatwo dostępnych marek i lubią poznawać nowe style, trendy i produkty z całego świata – tłumaczy Przemysław Kowalewski, dyrektor zarządzający Westwing Polska. Ponadto nasi użytkownicy cenią wygodę, szeroki wybór produktów oraz to, że prezentujemy produkty w stylistycznie spójnych kolekcjach.

Atrakcyjna strona podstawą sukcesu

Jednym z najważniejszych aspektów działalności Westwing jest inspirowanie i edukowanie użytkowników w zakresie designu. Strona klubu jest nie tylko miejscem, gdzie dokonuje się zakupu produktów do domu – to rozbudowana platforma z własnym magazynem online, na której można znaleźć interesujące porady, artykuły, filmy i aranżacje wnętrz.

Od początku działalności firmy przywiązywaliśmy dużą wagę do wyglądu naszej strony internetowej, aby nasi użytkownicy lubili spędzać z nami wolny czas – mówi Marta Suchodolska, dyrektor ds. stylu Westwing Polska. Zatrudniamy sztab stylistek, grafików i copywriterów, którzy w każdym tygodniu przygotowują oprawę dla kilku tysięcy nowych produktów wprowadzanych na stronę. Dodatkowo wydajemy magazyn online, w których prezentujemy najnowsze trendy, porady i rozmowy ze znanymi postaciami świata designu, sztuki i kultury.

Logistyczne wyzwania

Aby utrzymać wysoki poziom usług przy stale rosnącej liczbie klientów i zamówień, Westwing regularnie inwestuje w rozwój infrastruktury. W ubiegłym miesiącu firma podpisała umowę najmu 3200 mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowo-biurowej w Warszawie i od września będzie tam działać nowe centrum logistyczne.

Logistyka w międzynarodowym biznesie z produktami do wyposażenia wnętrz jest niezwykle skomplikowana. Nie mamy standardowego magazynu, ale centrum logistyczne, w którym przyjmujemy dostawy z różnych krajów, przepakowujemy i rozsyłamy do klientów w całej Polsce – wyjaśnia Tomasz Kasperski.

Westwing Home & Living działa obecnie w 12 krajach i na każdym z tych rynków jest liderem e-commerce w branży wyposażenia wnętrz. Firma pozyskała dotychczas 150 mln euro finansowania, a w 2013 r. wypracowała 110 mln euro przychodu. Więcej informacji na: www.westwing.pl

140720.milion.polakow.w.westwing.596.420

Źródło: Westwing