Jeden numer zastrzegania kart dla wszystkich – kiedy się pojawi?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

karta.platnicza.150xRozmowa z Remigiuszem Kaszubskim, dyrektorem w Związku Banków Polskich na temat planów wprowadzenia jednego numeru telefonu do zastrzegania kart

Agnieszka Krawczyk: Panie Dyrektorze, dziś każdy bank ma swój własny numer telefonu do zastrzegania kart. Związek Banków Polskich wpadł na pomysł, aby ułatwić życie klientom i stworzyć jeden wspólny numer dla wszystkich banków. Jak będzie funkcjonował ten numer i kiedy się pojawi?

Remigiusz Kaszubski: Związek Banków Polskich przygotował zapytanie ofertowe na dostarczenie systemu technologicznego, umożliwiającego stworzenie jednego numeru telefonu, pod który mogliby dzwonić klienci, chcący zastrzec kartę. Z tym, że my, we współpracy z bankami, w odróżnieniu od innych firm zainteresowanych tym zagadnieniem, nie chcemy na tym zarabiać – ma to być usługa non-profit. Kosztem posiadacza karty byłby tylko koszt połączenia telefonicznego. Chcielibyśmy, aby na początku była to centrala głosowa – klient po podaniu nazwy swojego banku byłby do niego przekierowany.

Pełny artykuł tutaj