Jak wybrać najlepszy tatuaż?, podpowie AI
W 2020 roku z platformy skorzystało pół miliona użytkowników, a w pierwszej połowie 2021 r. ich liczba wzrosła o 300 tys. Do końca roku współzałożyciele chcą pozyskać do 1,2 mln nowych użytkowników. Od momentu założenia spółki w 2018 roku jest ona wyceniana na 10 mln zł.
Inwestycja Funduszy KnowledgeHub i Czysta3.VS pozwoli rozszerzyć działalność firmy o kolejne rynki i wprowadzić zaawansowane technologie: AI oraz dedykowany do zarządzania studiem tatuażu system CRM – czytamy w informacji prasowej firmy.
Coraz więcej klientów salonów tatuażu
Na przestrzeni lat funkcja tatuażu w kulturze zmieniła się diametralnie. Kiedyś była to forma sztuki popularna wśród określonych kręgów, dziś jest to forma autoekspresji ciesząca się powszechną aprobatą społeczną – mówi Szymon Janiak, partner zarządzający funduszu Czysta3.VC i dodaje:
– Powyższe zmiany wyraźnie wpłynęły również na biznes, bo rosnący popyt sprzyja wdrażaniu usprawnień na wielu polach. Digitalizacja procesów w studiach tatuażu, gdzie artysta będzie mógł zarządzać działalnością za pośrednictwem jednej platformy, to naturalny kierunek rozwoju. INKsearch jest zatem odpowiedzią na realne potrzeby, dzięki czemu ma niezwykły potencjał wzrostu.
AI pomoże w wyborze tatuażu
Polski startup pracuje również nad stworzeniem narzędzia opartego na sztucznej inteligencji Al, które będzie selekcjonować i dobierać projekty tatuaży, dopasowując je do potrzeb klienta na podstawie m. in. zdjęć przeglądanych przez niego wcześniej inspiracji i projektów.
– Większość użytkowników trafia na naszą platformę szukając inspiracji. Takie osoby nie znają się na technikach i stylach, więc liczą na profesjonalne doradztwo – zauważa Sławomir Chojnicki, CTO INKsearch.co., i tłumaczy dalej:
-Dlatego pracujemy nad wdrożeniem sztucznej inteligencji do wyszukiwarki INKsearch. Visual AI, w oparciu o zdjęcia tatuaży, jakie już posiadamy w bazie, będzie rozpoznawała styl, motyw oraz umiejscowienie wzoru, dostarczając użytkownikom wyniki sprofilowane pod kątem ich preferencji, których nie potrafiliby w tak dokładny sposób opisać swojemu tatuatorowi – tłumaczy Sławomir Chojnicki, CTO INKsearch.co.