Jak oszczędzać w firmie?

Jak oszczędzać w firmie?
Fot. stock.adobe.com / Iryna
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jak skutecznie zarządzać finansami firmy – o tym piszą eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa na portalu Akademia Przedsiębiorcy.

Jakie są koszty, a jakie zyski firmy – ustalenie tych faktów jest podstawą myślenia o skutecznym zarządzaniu firmą – zwracają uwagę eksperci Akademii Przedsiębiorcy.

Jak zauważają, nie wystarczy mieć w firmie dobrze prowadzoną księgowość. Najważniejsze jest to, jakie wnioski z sytuacji finansowej firmy wyciąga jej właściciel.

Dobry księgowy

Eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa doradzają jak ocenić dokumenty, które tworzy księgowy w firmie i podpowiadają co zrobić, aby zwiększyć rentowność firmy.

Wyliczają szereg korzyści wynikających z posiadania pełnej wiedzy o budżecie przedsiębiorstwa.

Gdzie szukać oszczędności?

W artykule „Jak zarządzać finansami w firmie, by oszczędzić?” jego autorzy podpowiadają, z których narzędzi warto skorzystać, aby mieć dobrą orientację w tym co zawiera budżet firmy.

To ułatwi zorientowanie się, w których pozycjach można w firmie dokonać oszczędności, bez szkody dla jej działania.  

Pokazują te pozycje w budżecie, na których najczęściej da się dokonać oszczędności.

Jednocześnie zwracają uwagę, że przedsiębiorca może zmniejszać swoje koszty negocjując z dostawcami wysokość opłat, które ponosi.

 

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB