IT@BANK: To już trzynasty ranking

IT@BANK: To już trzynasty ranking
"Rodzinne" zdjęcie zwycięzców rankingu firm informatycznych pracujących na potrzeby sektora finansowego IT@BANK 2018.
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Zapotrzebowanie na nowatorskie rozwiązania IT stymulowane było w ostatnim czasie koniecznością wdrożenia nowych przepisów - przypomniał redaktor naczelny "Miesięcznika Finansowego BANK" Stanisław Brzeg-Wieluński podczas uroczystości ogłoszenia wyników trzynastej edycji rankingu IT@BANK. To właśnie zmiany regulacyjne stanowiły inspirację dla oferty Krajowej Izby Rozliczeniowej, wyróżnionej potrójnym tytułem Produktu Roku. Główna nagroda rankingu trafiła do firmy Asseco Poland.

Uroczystą galę poprzedziła prezentacja sześciu startupów, dostarczających nowatorskie rozwiązania dla rynku finansowego i płatniczego. Towarzysząca konferencji IT@BANK sesja Fintech Challenge stanowi wymowny znak czasów. Jeszcze kilka lat temu na dźwięk słowa „fintech” uczestnicy konferencji ekonomicznych odruchowo sięgali po smartfony, by poznać znaczenie niespotykanego dotąd pojęcia, dziś słuchacze IT@BANK 2018 wyjęli urządzenia mobilne w celu oddania głosu na najlepszego spośród młodych adeptów cyfrowego biznesu. Laureatem tegorocznych zmagań została firma Edward.ai, twórca mobilnego wirtualnego asystenta, wspierającego pracę pośredników finansowych i doradców klienta. Zwycięski projekt poparło 44 słuchaczy, co stanowiło 43,6% wszystkich oddanych głosów. Uczestnicy sesji, prowadzonej przez przedstawiciela firmy Giesecke + Devrient Andrzeja Kawińskiego, udzielali odpowiedzi na wyczerpujące pytania ekspertów rynku: Magdaleny Borowik – doradcy ministra cyfryzacji, Mariusza Kaczmarka – wiceprezesa zarządu Euro Banku SA, Jakuba Kachlickiego – dyrektora Departamentu Aplikacji Bankowości Elektronicznej i członka zarządu PKO BP Finat oraz Jana van der Saar – kierującego Laboratorium Innowacji Banku Pekao SA.

Inteligentny pomocnik w smartfonie

– Ponad 70% doradców klienta zbyt dużo czasu poświęca na raportowanie – przypomniał Tomasz Wesołowski, szef nagrodzonego fintechu. O tym, jak poważnym problemem dla sprzedawców produktów finansowych jest nadmierna biurokracja świadczy fakt, iż jedynie 10% pośredników nie narzeka na rozbudowane procedury sprawozdawcze. Uciążliwość obsługi systemów zarządzania relacjami z klientami prowadzi do notorycznych sporów pomiędzy menedżerami, którzy chcieliby uzyskiwać feedback z rynku na bieżąco, a pośrednikami koncentrującymi się na bezpośredniej współpracy z konsumentami i odkładającymi raportowanie na ostatnią chwilę. Tracą na tym instytucje bankowe. – Na koniec okresu rozliczeniowego w magiczny sposób zwiększa się liczba danych wprowadzanych przez doradców, pomimo to i tak część cennych kontaktów i informacji o klientach nigdy nie trafia do instytucji, pozostając w urządzeniach mobilnych pracowników – wskazał reprezentant zwycięskiej firmy.

Jak ograniczyć natłok obowiązków sprawozdawczych? Najskuteczniejszą metodą jest wykorzystanie nowoczesnych wirtualnych asystentów sprzedaży, bazujących na sztucznej inteligencji. Taki właśnie jest Edward, zwycięzca tegorocznego IT@BANK Fintech Challenge.

Jak ograniczyć natłok obowiązków sprawozdawczych? Najskuteczniejszą metodą jest wykorzystanie nowoczesnych wirtualnych asystentów sprzedaży, bazujących na sztucznej inteligencji. Taki właśnie jest Edward, zwycięzca tegorocznego IT@BANK Fintech Challenge. – Nasza odpowiedź nazywa się prostota – zaznaczył Tomasz Wesołowski. Faktycznie Edward jest rozwiązaniem nie tylko prostym i intuicyjnym, ale wręcz całkowicie bezobsługowym. – Aplikacji nie trzeba każdorazowo uruchamiać, aktywuje się kontekstowo na określone komendy – wskazał reprezentant firmy Edward.ai. System można obsługiwać zarówno przy użyciu klasycznego interfejsu czatowego, jak również za pomocą głosu. – Edward automatycznie rozpoznaje kontekst wprowadzanych treści, rejestrując informacje przekazywane przez doradcę w systemach CRM. Jest również w stanie zbriefować nadchodzące spotkanie, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI