IT@BANK. Technologie – INFOBIP: Lepsza bankowość dzięki skutecznej komunikacji

IT@BANK. Technologie – INFOBIP: Lepsza bankowość dzięki skutecznej komunikacji
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W ciągu ostatnich kilku lat banki wykonały wielką pracę, aby spełnić rosnące oczekiwania klientów w zakresie skuteczności obsługi i dostępności usług. Jednak postęp technologiczny sprawia, że walka o ich serca praktycznie się nie kończy. Dzisiaj obsługa klientów banków powinna być nie tylko ekspresowa i nowoczesna, ale przede wszystkim spersonalizowana. Klienci chcą mieć poczucie, że rozwiązania proponowane przez banki oraz instytucje finansowe uwzględniają ich codzienne potrzeby i oczekiwania.

Z pomocą bankom w spełnianiu tych oczekiwań przychodzi automatyzacja procesów biznesowych i uczenie maszynowe (machine learning), które w inteligentny sposób mogą uzupełniać tradycyjne kanały komunikacyjne takimi usługami, jak choćby chatboty czy WhatsApp Business API, które umożliwia bankom komunikację z klientami poprzez komunikator, z którego korzystają i któremu ufają.

Z informacji firmy Infobip wynika, że banki inwestujące w personalizację komunikacji mogą oczekiwać zwrotu z poniesionych nakładów nawet na poziomie 30-40%.

Sztuczna inteligencja jest jednym z dominujących trendów technologicznych naszych czasów, a jej potencjał jest naprawdę ekscytujący. W dobie mediów społecznościowych i komunikacji w czasie rzeczywistym klienci oczekują doskonałej obsługi i – co najważniejsze – szybkich, a najlepiej natychmiastowych odpowiedzi. Nie mają ochoty spędzać czasu na infoliniach, czekając, aż ktoś podejmie rozmowę i efektywnie załatwi ich sprawę.

Zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji coraz częściej potrafią interpretować komunikaty klientów i wyświetlać najbardziej trafną odpowiedź. W kontekście usług bankowych służy to kilku ważnym celom: po pierwsze, daje klientom większą ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK