IT@BANK 2020 | Sprawna interakcja z klientem w czasie rzeczywistym
O udanym wdrożeniu rozmowa z Marcinem Sroką i Bartoszem Morawcem z Credit Agricole Banku Polska.
Marcin Sroka
manager Zespołu Wsparcia CRM
Departament Customer Intelligence / Pion Marketingu Credit Agricole Bank Polska
Bartosz Morawiec
Główny Specjalista Projektant Programista
Biuro Zarządzania Informacją i Jakością Danych / Pion IT
Credit Agricole Bank Polska
Jaki był cel wdrożenia zmian w interakcji z klientami banku?
Marcin Sroka: Poszukiwaliśmy rozwiązania, które pozwoliłoby nam polepszyć UX (User eXperience) klienta poprzez przyspieszenie czasu kontaktu z nim zaraz po pojawieniu się jego potrzeby. Przed wdrożeniem rozwiązania, zdawaliśmy sobie sprawę, że kampanie cykliczne czasem realizowane są zbyt późno, w momencie, w którym potrzeba klienta została już zaspokojona u konkurencji. Wiedzieliśmy również, że czas jest kluczowym czynnikiem podczas przedstawienia oferty, ponieważ zwiększa to skuteczność działań marketingowych. Dodatkowym argumentem przemawiającym za szukaniem rozwiązania, które pomogłoby nam wdrożyć tzw. real time marketing, był też ogólny trend w bankowości do wykorzystania natychmiastowego kontaktu z klientami. W tamtym czasie (trzy lata temu) nie mieliśmy takich rozwiązań, poza jednym z komponentów naszego narzędzia CRM – UNICA Interact, które pomogłyby nam zrealizować w pełni podobny projekt. Zależało nam także na lepszej personalizacji oferty, zwłaszcza w stosunku do zdarzeń związanych z produktami, które klient już ma, lub np. rodzajami zakupów, których dokonuje.
Co zadecydowało o wybraniu rozwiązania Ab Intio do budowy marketingu w czasie rzeczywistym?
MS: To proste, po przeprowadzaniu testów w ramach przetargu, okazało się, że są one wydajne i przejrzyste w działaniu. Spośród siedmiu firm, które analizowaliśmy, rozwiązanie Ab Intio było też najbardziej przyjazne dla użytkownika biznesowego ze względu na komponenty, jakie posiada. Dobrze komponowało się z UNICĄ, na której wspólnie z naszym dostawcą DFG przeprowadziliś...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI