IT@BANK 2020 | Przestań wysyłać spam do swoich klientów
Łukasz Nienartowicz
Kiedy mówimy o spamie, to przed naszymi oczami pojawia się natychmiast e-mail sugerujący, że jakaś daleka rodzina z Afryki chce przesłać nam złoto, albo dostajemy propozycję pozycjonowania naszej strony internetowej, co o dziwo może być niemożliwe, ponieważ aktualnie żadnej nie posiadamy. Jest jednak i druga strona tego obrazu. Z punktu widzenia klienta, każda informacja, mail, SAS czy push, która jest mu niepotrzebna, jest spamem. Jeśli więc zdefiniujemy spam jako każdą wiadomość zarchiwizowaną bez czytania, to wszyscy jesteśmy spamerami.
Historia
Z czego wynika ta sytuacja. Otóż, jakiś czas temu zauważyliśmy, że marketing bazujący na kilku kampaniach rocznie: jednej na Święta, jednej na Wielkanoc i kilku dla nowych produktów, już nie wystarczy. Zbudowaliśmy więc specjalne systemy automatyzacji marketingu zdolne do prowadzenia setek kampanii w tym samym czasie. Potrafią one komunikować się z klientami za pośrednictwem wielu kanałów, takich jak: e-mail, SMS, push z aplikacji, portal internetowy, czy nawet przygotowując oddzielną ofertę dla klienta kontaktującego się z call center, a inną dla tego, który odwiedza oddział firmy osobiście.
I co dzięki temu uzyskaliśmy? Zwiększenie częstotliwości komunikacji samo w sobie nie poprawiło sytuacji, a wręcz ją pogorszyło. To, że jesteśmy bardziej skuteczni, ale w wykonywaniu niewłaściwych czynności, nie przybliża nas do celu. Aby informacja nie stała się dla naszego klienta spamem, musi spełniać trzy kryteria, które nazwałem: „Co?”, „Gdzie?” i „Kiedy?” Jednak żeby to osiągnąć, potrzebujemy dużych ilości uporządkowanych i&...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI