IT@BANK 2017: Innowacje a regulacje

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jak się ocenia, z realizacją wymogów regulacyjnych związana jest ponad połowa projektów prowadzonych obecnie w bankowości. W trakcie drugiej sesji konferencji IT@BANK 2017 prelegenci i uczestnicy panelu dyskusyjnego zastanawiali się, czy możliwe jest wykorzystanie innowacji do realizacji takich właśnie zadań.

Bohdan Szafrański

Banki narzekają na wymogi regulacyjne, które nadmiernie angażują zasoby, generują dodatkowe koszty i ograniczają swobodę działania. Klienci chcą korzystać z innowacyjnego banku, a ten – poprzez wprowadzanie nowatorskich produktów i usług – chce się wyróżnić na rynku. Warto też spojrzeć na ograniczenia regulacyjne jak na ochronę sektora przed nadmierną ekspozycją na ryzyko, które mogłoby zaszkodzić całej branży. Poza tym wykorzystanie nowych technologii i zwiększenie efektywność prowadzonych prac może przynieść znaczne oszczędności.

Niektóre rozwiązania już się sprawdzają

Karolina Marzantowicz, IBM Distinguished Engineer, przedstawiła przykłady wykorzystania technologii rejestrów rozproszonych.

Implementacja innowacji może budować dodatkową wartość dla banków i ich klientów. Podczas drugiej sesji konferencji IT@BANK 2017 dyskutowano o tym, jak tworzyć takie projekty i jak budować zespół projektowy. Poruszano też tak aktualne dziś – również dla banków – zagadnienia, jak wykorzystanie rejestrów rozproszonych (blockchain) do budowy tzw. trwałych nośników, sztucznej inteligencji i zapewnienie cyberbezpieczeństwa. Karolina Marzantowicz, IBM Distinguished Engineer, przedstawiła praktyczne przykłady wykorzystania technologii rejestrów rozproszonych. Dwie nowe technologie sprawdzają się już w praktyce, są to sztuczna inteligencja i blockchain. Choć w tak regulowanym otoczeniu, z jakim mamy do czynienia w bankach, sztuczna inteligencja nie może jeszcze wypełnić wszystkich zadań, jakich od niej byśmy oczekiwali, to wiele algorytmów dostępnych u dużych dostawców technologicznych może ułatwiać obsługę procesów back office i tych związanych z operacjami z klientami. Sztuczna inteligencja ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI