IT@BANK 2012: Wysoka przepustowość– mrzonka czy rzeczywistość?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Jak wynika z danych ZBP i NBP zawartych w raporcie NetB@nk dotyczącym bankowości internetowej i płatności bezgotówkowych, od kilku lat dynamicznie wzrasta liczba aktywnych klientów bankowości internetowej. W tej sytuacji ważnym aspektem staje się praca wykonywana przez banki nad udoskonalaniem systemów oraz rozwijaniem platform do realizacji transakcji.

W okresie od końca II kwartału 2011 do końca II kwartału 2012 zanotowano wzrost liczby aktywnych klientów indywidualnych bankowości internetowej o 11,5%, a na koniec II kwartału 2012 roku liczba klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw mających możliwość korzystania z usług bankowości internetowej wyniosła blisko 1,81 miliona użytkowników, co stanowi wzrost o ponad 12% w ciągu 12 miesięcy.*

Równocześnie obserwuje się trend rozwoju bardzo szybkiego, szerokopasmowego Internetu, którego możliwości w połączeniu z ogromną ilością przetwarzanych transakcji mogą stanowić dla banków barierę do obsługi wielomilionowej rzeszy klientów, powodując niemożliwość zrealizowania transakcji. O ile bowiem do niedawna bankowość elektroniczna nastawiona była na sesje, o tyle teraz bankowość on-line nastawiona jest na ciągłą obsługę.

Widać też zdecydowany wzrost zainteresowania bankowością mobilną nastawioną na stałe połączenie z serwerami bankowymi. Oznacza to, że telefon komórkowy staje się integralną częścią systemu bankowego, co do tej pory występowało sporadycznie. Co więcej, jak pokazują badania, klienci oczekują otrzymywania informacji o zdarzeniach na swoich kontach w czasie rzeczywistym, bez żadnych opóźnień. Biorąc pod uwagę spodziewany rozwój usługi przelewów natychmiastowych oznacza to, że nowoczesny bank musi posiadać zarówno możliwość odpowiadania w czasie real time na żądania urządzeń mobilnych, jak i jednoczesnego strumieniowania danych dla tysięcy zdalnych klientów.

Rozwiązaniem stają się moduły on-line, które działając przez cały czas na bieżąco procesują dane bez zwł...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI