IT@BANK: Bezpieczny klient to bezpieczny bank

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2014.12.foto.074.400xProwadzący i uczestnicy sesji drugiej - Cyber security - zastanawiali się nad tym, czy w dzisiejszym świecie obawa klientów o bezpieczeństwo nie jest barierą w rozwoju nowoczesnej bankowości? A także, czy i jak polskie banki przygotowane są do przyszłych zagrożeń?

Bohdan Szafrański

W wystąpieniu wprowadzającym Piotr Zacharek, Mission Critical Systems Category Manager w HP Enterprise Group, przekonywał, że brak dostępu klientów do serwisu internetowego banku powyżej 12 sekund grozi utratą wiarygodności instytucji. Dotychczas przyjmowano, że można sobie pozwolić na przerwę w funkcjonowania serwisu nie dłuższą niż jedna godzina. Jednak, jak pokazują przykłady wzięte z życia, już po 12 sekundach od zablokowania serwisu banku, poprzez serwis Twitter rozesłano wiadomość o tym zdarzeniu, a po 19 minutach do banku z pytaniami, co się dzieje, dzwonili przedstawiciele mediów. Tymczasem, jak podkreślił Piotr Zacharek, HP Integrity NonStop System może – tak przynajmniej twierdzi producent – w 100 proc. zapewnić nieprzerwaną dostępność do serwisu.

O malware i niebezpieczeństwach związanych z tego typu programami (Malware niegroźny klientom naszego banku – how to?) mówili: Ewa Pasewicz, Sales Director Banking, Andrzej Nowodworski, Incident Handling Team Leader i Karol Celiński, Team Leader z IMPAQ Sp. z o.o. Podkreślili, że coraz powszechniej spotykamy malware dedykowany wyłącznie bankowości, w tym również działający w systemie operacyjnym Android. Można nawet powiedzieć, że to stale rozwijająca się gałąź oprogramowania – wystarczy wymienić m.in. takie programy malware i ich modyfikacje, jak: Spyeye, Zeus, Banatrix Citadel i Banapter. Podmieniają one np. wprowadzane w serwisie internetowym banku numery kont (metodą kopiuj i wklej) na numery kont przestę...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI