IT@BANK 2014: ING Services Polska dostarcza aplikacje szybciej i taniej dzięki rozwiązaniom Red Hat
Firma ING Services Polska stanęła przed wyzwaniem redukcji kosztów utrzymania swojej architektury IT oraz przyspieszenia czasu dostarczania platform pod budowę aplikacji biznesowych do klientów z Grupy ING. Wdrożenie rozwiązań Red Hat pozwoliło spełnić te założenia i pozyskać nowych klientów wewnątrz grupy.
ING Services Polska należy do międzynarodowej Grupy ING, wywodzącej się z Holandii, o ponad 150-letniej historii, specjalizującej się w świadczeniu usług finansowych z zakresu bankowości, ubezpieczeń i zarządzania aktywami. Obecnie Grupa ING zatrudnia 75 tys. pracowników i działa w ponad 40 krajach na całym świecie, zarządzając aktywami ponad 47 milionów klientów
ING Services Polska świadczy usługi IT na rzecz podmiotów Grupy ING, funkcjonujących na całym świecie, za pośrednictwem swojego centrum danych zlokalizowanego w Katowicach. Do zadań firmy należy między innymi hosting zasobów systemowych – dostarczenie gotowych platform pod konkretne zastosowania biznesowe. Innym zadaniem jest zdalne zarządzanie zasobami informatycznymi podmiotów Grupy ING na całym świecie. Ponadto zespół specjalistów dba o bezpieczeństwo informatyczne całej grupy.
IT to fundament działalności biznesowej
Jednym z fundamentów działalności Grupy ING jest budowanie zaufania wśród klientów, którzy powierzają jej swoje najcenniejsze dobra i środki finansowe. Obecnie funkcjonowanie instytucji finansowych jest mocno powiązane z usługami informatycznymi, które muszą się cechować wysoką dostępnością i niezawodnością. Klienci końcowi nie zaakceptują nawet krótkich przestojów w dostępie do swoich kont bankowych. Nie pogodzą się również z myślą, że ich środki finansowe mogą być w jakikolwiek sposób zagrożone przez niewłaściwie funkcjonującą infrastrukturę informatyczną. Dlatego też ING Services Polska, koncentrując się na usługach IT, dostarcza jeden z bardzo ważnych filarów wzrostu dla całej grupy.
Wysokie oczekiwania
Przed 2007 r. wymagania w zakresie wydajności i niezawodności narzucały stosowanie technologii komercyjnych – AIX czy Solaris. Jednak utrzymanie tych platform wiązało się wysokimi całkowitymi kosztami posiadania (TCO). Powodowało to, że model biznesowy ING Services Polska nie był wystarczająco konkurencyjny w porównaniu z departamentami informatycznymi funkcjonującymi niezależnie w poszczególnych podmiotach z Grupy ING.
Dodatkowym problemem był długi czas niezbędny do przygotowania infrastruktury dla podmiotów z Grupy ING pod wdrożenie konkretnych aplikacji biznesowych. Zazwyczaj trwał on klika tygodni, jeśli nie miesięcy.
– Nasi ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI